חיפוש

היתרונות של קריאה לבריאות נפשית ולרווחה

בעבר היה נהוג לחשוב כי קריאה של ספרים הינה עניין שנוגע אך ורק להקניית ידע בנושאים שונים. ככל שהשנים עברו, אנשים גילו שספרים מעניקים יתרונות משמעותיים שנוגעים לתחומים אחרים. בסדרת מדריכים מקיפה שעוסקת בנושא, יצאנו לבדוק את היתרונות של הקריאה לתחומים שונים.

הפעם, החלטנו להתמקד ביתרונות שבאים לידי ביטוי בתחום הנפשי והרווחה. הישארו אתנו ותגלו את היתרונות הבולטים ביותר בעניין זה.

 

היתרון ה – 1 בקריאה שנוגע לבריאות הנפשית ולרווחה: כניסה מהירה אל עולם מקביל

קריאה של ספרי רומן ופנטזיה מאפשרת לקוראים להיכנס אל עולם מקביל. עולם שבו הם רואים וחווים את התחושות של הגיבורים שבספר. זו אחת הסיבות שמקשה על רבים להפסיק את קריאת הספר רגע לפני שהם צריכים לרדת בתחנת האוטובוס או כמה רגעים לפני שהם צריכים ללכת לישון.

כניסה אל עולמות אלה מביאה לרווחה נפשית, בגלל שהיא מאפשרת ליהנות מכמה רגעים של שקט מההתמודדות של חיי היום יום שעשויה להיות מורכבת. זו הסיבה שממליצים לקרוא ספרים למי שעונים בין היתר, על הקריטריונים הבאים:

  • מי שחולים במחלה קשה
  • מי שסובלים מחרדות
  • מי שסובלים מפוסט טראומה ועוד

כניסה מהירה

היתרון ה – 2 בקריאה שנוגע לבריאות הנפשית ולרווחה:  מאפשר לקבל כלים חיוניים להתמודדות

היתרון השני נוגע לקבלת כלים חיוניים להתמודדות עם המקרים שצוינו לעיל. זה נחמד לבחור סיפור פשוט ולהיכנס אל תוך העולם שלו, כדי לשכוח מהדברים שקורים במציאות, אבל בפועל, עדיף להימנע ממצב שכזה. לכן, ניתן לקרוא ספרים עיוניים שמאפשרים לקבל כלים לנשימה נכונה ולהתמודדות אל מול מצבי קושי שונים.

 

החשיבות בבחירת ספרים מתאימים למצבכם

אם קראתם את השורות שלעיל בעיון רב, וודאי שמתם לב שלכל סוג של ספר יש יתרונות אחרים. לכן, חשוב שתדעו כי עליכם לבחור בספר המתאים ביותר למצב הנוכחי שלכם. שכן, כך תוכלו לקבל את היתרונות המתאימים לכם ביותר. הדבר יכול להביא בסופו של דבר לריפוי של הנפש והגוף.

ספרים מתאימים

איך בוחרים בספרים שמאפשרים להגיע אל יתרונות אלה?

בחירה של ספר שמאפשר להגיע אל יתרונות אלו אינה עניין מורכב. אתם פשוט צריכים לשאול את עצמכם מה מתאים לכם כרגע. כלומר, האם אתם מרגישים שיש לכם צורך ב"בריחה" מן המציאות? אם ברור לכם שאינכם יכולים להתמודד עם המצב כרגע ואתם זקוקים להפסקה, כדאי שתבחרו בספרים עם עלילה.

במידה ועברתם את השלב הזה ואתם מרגישים שיש לכם צורך בקבלת כלים חיוניים להתמודדות, כדאי שתבחרו בספרי העיון המתאימים עבורכם.

 

לסיום

מדריך זה הציג בפניכם את כל היתרונות המהותיים של קריאה לבריאות הנפש. בשלב זה אתם יודעים מה הם היתרונות הללו ואיך תוכלו ליהנות מהם. אנו מאחלים לכם בהזדמנות זו שתדעו תמיד לבחור את הספר המתאים שיאפשר לכם לקבל את היתרון הדרוש לאותם רגעים.

בריאות נפשית

אולי יעניין אותך

למה צריך לשפר את ציון ה-BDI
למה צריך לשפר את ציון ה-BDI?

דירוג האשראי (BDI) שלנו הוא למעשה "ציון" המאפשר לבנקים, חברות אשראי וגופים נוספים לבחון את יכולת החזרת ההלוואות והאמינות הפיננסית שלנו. BDI שלילי או חלש

קראו עוד »