חיפוש

מתי להתחיל תכנון פרישה ואיך עושים את זה? 

ככל שמועד הפרישה שלנו מעבודתנו מתקרב ואנחנו מתקדמים לקראת הפנסיה, עלינו להתחיל ולחשוב כיצד נתנהל מבחינה כלכלית, בשביל שנוכל לפרוש מהעבודה בתנאים הטובים ביותר, ומבלי שיהיו לנו דאגות כלכליות כיצד לפרנס את עצמנו ואת בני משפחתנו. לשם כך, עלינו לבצע בזמן תכנון פרישה.

המונח "תכנון פרישה" זר עבור הרבה מאוד אנשים צעירים. אך ככל שהם מתקדמים בגיל ומתקרבים אל גיל הפנסיה שלהם, המונח הופך להיות הרבה יותר ממשי, יותר בולט ומשמעותי בחייהם. מי שלומד את טיבו ומאפייניו ומבצע אותו, יוכל לצאת לפנסיה בראש שקט, זאת כמובן בהנחה והוא התנהל נכון מבחינה כלכלית במשך כל השנים עד למועד זה.

 

מה זה תכנון פרישה?

הרעיון של תכנון פרישה הוא להכין את הקרקע לקראת היום בו פורשים ממקום העבודה, יוצאים לפנסיה, ולא נהנים עוד ממשכורת קבועה עם תנאים סוציאליים כפי שנהוג לקבל במקומות עבודה, אלא בתנאים אחרים. תנאים שנוצרו באמצעות תוכניות פנסיה, חסכונות ואמצעים אחרים.

חשוב לומר, תכנון פרישה איננו מיועד אך ורק לאנשים שעומדים בפני פרישה אלא גם בפני אנשים שעומדים בפני מעבר בין מקומות עבודה או מעבר בין תפקידים ואפילו קריירות. אז התכנון יתבצע על ידי שינוי תוכניות פנסיה, שינוי סכומי הפקדה ומוטיבים אחרים שיכולים להשפיע על היום בו יפרשו מעבודתם. המטרה היא, לתכנן בשלב מוקדם מתוך ראייה לטווח ארוך.

מה זה תכנון פרישה

 

מתי נכון להתחיל בתכנון פרישה?

בדרך כלל, נהוג להתחיל בתכנון פרישה לקראת מועד הפרישה. כמובן שצריך לקחת בחשבון את גורם הזמן והשפעתו ולכן מוטב לא להתחיל בתכנון שבוע ואפילו לא חודש לפני. מוטב להיכנס לתהליך מספר שנים לפני המועד בו אתם אמורים או מתכוונים לצאת לפנסיה. כך יהיה לכם מספיק זמן לתכנן וגם לתת לשינויים להשפיע. התכנון צריך להיות בהתאם ליכולות שלכם, לצרכים הנוכחיים והעתידיים, לאמצעים ולכלים שעומדים לרשותכם ובהם אתם יכולים להשתמש בשביל לתכנן נכון.

 

איך מתכננים פרישה בצורה נכונה?

לפני כל דבר אחר, מומלץ לעבוד עם אנשי מקצוע שמתמחים בנושא. גם אם נדמה לכם שאתם מבינים ויודעים ויש לכם את כל המידע הדרוש, מוטב להתייעץ ולעבוד עם אנשי מקצוע שמתמחים בתכנון פרישה. כך תוכלו לעשות את זה נכון ולהשתמש בכל הכלים הדרושים לכם.

על מנת לעשות את זה נכון, יש לבדוק את כל התוכניות שעומדות לרשותכם, לבדוק שהן אופטימאליות מבחינת אופציות חסכון והשקעה, מוטב לוותר ולשנות תוכניות שנחשבות בסיכון גבוה ולעבור לתוכניות סולידיות יותר, חשוב ללמוד על כל ההטבות שאתם יכולים לקבל וליהנות מהן בעת יציאה לפנסיה וכן את כל התנאים המגיעים לכם (למשל פדיון ימי מחלה). אחרי שתאספו את כל המידע הרלוונטי, תהיה לכם אפשרות לתכנן פרישה בצורה נכונה ובטוחה.

איך מתכננים פרישה בצורה נכונה

אולי יעניין אותך

למה צריך לשפר את ציון ה-BDI
למה צריך לשפר את ציון ה-BDI?

דירוג האשראי (BDI) שלנו הוא למעשה "ציון" המאפשר לבנקים, חברות אשראי וגופים נוספים לבחון את יכולת החזרת ההלוואות והאמינות הפיננסית שלנו. BDI שלילי או חלש

קראו עוד »