חיפוש

מה זה חשבון בנק מוגבל ואיך אפשר לצאת מזה?

אנשים שהגיעו למצב של חדלות פירעון, פשיטת רגל, מוצאים את עצמם בסיטואציה בה חשבון הבנק שלהם מוגבל. מצב זה מונע מהם לבצע פעולות הנחשבות סטנדרטיות עבור אחרים והכרחיות לניהול חשבון בנק באופן מסודר ויומיומי. כאן תוכלו ללמוד מה זה חשבון בנק מוגבל ואיך אפשר לצאת ממנו בעזרת ליווי של עורך דין מומחה.

אדם המגיע לחדלות פירעון, פשיטת רגל, צריך להצהיר על כך ולהיכנס להסדר חובות שמטרתו לעזור לו להחזיר את חובותיו לנושים, על מנת שהם יקבלו את מה שהם מגיעים להם והוא יוכל לצאת לדרך חדשה. ההסדר קובע, שהוא יהיה מוגן מפני תביעות משפטיות שונות, אך הוא יידרש לעמוד בתנאים ומגבלות שונות עד שהוא יממש את ההסדר במלואו וישלים אותו.

אחד התנאים של הסדר כזה, הוא חשבון בנק מוגבל. מצב בו הוא לא יכול לבצע פעולות כלכליות מסוימות אלא הוא מוגבל בתנאים, מתוך כוונה למנוע מצב בו הוא יפעל מבחינה כלכלית באופן לא אחראי או ינצל את ההסדר לרעה ואז לא יתאפשר לנושים לקבל את הכסף שמגיע להם.

חשבון בנק

מה זה אומר הסדר חשבון מוגבל?

אנשים שיש להם חשבון בנק מוגבל, לא יכולים לבצע שורה של פעולות חשבונאיות, חלקן סטנדרטיות, אך כאלה שיכולות להשפיע על תפקוד החשבון ועל האופן בו החייב יכול להתנהל מבחינה כלכלית.

דוגמאות:

  • חוסר אפשרות להחזיק פנקס צ'קים.
  • ביטול כרטיסי אשראי או מגבלות קשות על היכולות להשתמש בהם
  • צמצום או ביטול מסגרת אשראי
  • חוסר אפשרות לקבל הלוואות, בוודאי משכנתאות.
  • יכולת מוגבלת למשוך כסף מהחשבון
  • לא יתאפשר פרעון של צ'קים בחשבון

 

חשוב לציין, ישנם הבדלים בין חשבון מוגבל בפעם הראשונה לבין חשבון שהוגבל בפעם השנייה. בפעם הראשונה הסנקציות נחשבות הרבה יותר קלות. לעומת זאת, מי שחשבונו הוגבל בפעם השנייה, יתמודד עם סנקציות הרבה יותר משמעותיות.

הסדר חשבון

איך יוצאים מזה

ישנן שלוש דרכים להתמודד עם מצב של חשבון שהוגבל:

דרך ראשונה, הגשת ערעור על ההחלטה. במקרה של פשיטת רגל או חדלות פירעון, הערעור יידחה. דרך שנייה, פנייה לבנק לבקש לשנות את ההגדרה. גם כאן, במקרה של פשיטת רגל, הבנק לא ישנה את ההחלטה. דרך שלישית, לחכות לסיום תקופת ההגבלה. זה יקרה בתום הסדר הנושים. אז צריך לקבל אישור מבית המשפט שאכן ההסדר הושלם ואפשר שהחשבון לא יהיה מוגבל יותר.

מי שיכול לעזור בכך הוא גלעד נרקיס, עורך דין המתמחה בכל מה שקשור לנושא של פשיטות רגל, חדלון פירעון ומקרים דומים. כל מי שנמצא בסיטואציה כזו, מוזמן לפנות אל משרדו של גלעד, והוא ידע לטפל וכיצד לנהוג עם הלקוח, על מנת לעזור לו להחזיר את המצב לקדמותו כמה שיותר מהר.

פנייה לבנק

אולי יעניין אותך

למה צריך לשפר את ציון ה-BDI
למה צריך לשפר את ציון ה-BDI?

דירוג האשראי (BDI) שלנו הוא למעשה "ציון" המאפשר לבנקים, חברות אשראי וגופים נוספים לבחון את יכולת החזרת ההלוואות והאמינות הפיננסית שלנו. BDI שלילי או חלש

קראו עוד »