חיפוש

סטטיסטיקות בתחום תביעות נזיקין

החיים הם דבר דינמי, ואין לדעת מה יילד יום- זאת ניתן לומר לטוב, ולרע. דברים עלולים לקרות, ומדי יום נפגעים אנשים רבים, ברכוש ובגוף. גורמים רבים עלולים לגרום לפגיעות אלה, מה שעשוי להוות עילה לתביעת נזיקין. תביעת נזיקין עשויה להקנות פיצויים לצד הנפגע, בגין הנזק שגרם לו, וזאת ניתן לעשות על ידי ייצוג של עורך דין מנוסה. במאמר זה נעמוד על הסטטיסטיקות בתחום תביעות נזיקין. 

 

מהם דיני נזיקין?

דיני נזיקין מתייחסים למצב בו הוגשה תביעת נזיקין בגין פגיעה באדם, בין אם מדובר בפגיעה פיזית בגופו, בנפשו או ברכוש שבבעלותו. על מנת לקבל את הפיצויים בתביעת נזיקין, על האדם התובע להוכיח ראשית שאכן נגרמה לו פגיעה שיצרה נזק למצבו ערב הפגיעה.

פגיעה שמהווה עילה לתביעת נזיקין יכולה להתרחש בכל מקום, במסגרת תאונת דרכים, תאונת עבודה, כתוצאה מהסגת גבול, פגיעה בשמו הטוב של אדם כתוצאה מהוצאת דיבה, הפרת חוזה ועוד שלל דוגמאות. המשותף לכולן, הוא הצורך בליווי של עורך דין לתביעות נזיקין, איכותי ומנוסה, שיידע להשיג עבור לקוחותיו את התוצאות הטובות ביותר, כמו למשל משרד עורכי דין פייפר כהן.

 

הסטטיסטיקה מספרת סיפור עגום

ברחבי המדינה נפגעים מדי יום אלפי אנשים בצורה כזו או אחרת. הבעיה היא לא רק מידת האחריות של הגופים הפוגעים, אלא מידי איזה גורם נעשתה הפגיעה. רשלנות רפואית, למשל, היא תחום בפני עצמו בעולם תביעות הנזיקין, ולצערנו מדובר בתופעה גוברת והולכת, שלעיתים חושפת כשלים חמורים וליקויים מקצועיים של הצוות הרפואי.

בשנים האחרונות, החל מ2017, נרשמה עלייה דרסטית של עשרות אחוזים בכמות תביעות הנזיקין בגין רשלנות רפואית. ההתפלגות של מקרים אלו מחולקת כך- כמעט חצי מהתביעות עוסקות בתביעות בגין רשלנות רפואית בהריון ובלידה, בעוד 46% עוסקים ברשלנות בזמן פרוצדורה רפואית, בדרך כלל ניתוח. 31% מהתיקים מתייחסים לרשלנות באבחון.

 

תאונות עבודה

תביעת נזיקין נפוצה נוספת היא כמובן תביעה בגין תאונות עבודה. תאונת עבודה יכולה להתרחש בדרך לעבודה, חזרה מהעבודה או במהלך שעות העבודה, כאשר ישנם מספר גורמים אותם ניתן לתבוע בגין התאונה- המעסיק, המוסד לביטוח לאומי וחברת הביטוח. במקרה של תאונות עבודה, תביעת הנזיקין תתייחס לא רק למידת הכאב והסבל אלא גם לאובדן כושר עבודה במידה וקיים, לטווח הקצר והארוך, והדבר ישוכלל בגובה הפיצויים.

 

עורך דין תביעות נזיקין- בגדר הכרח

הסטטיסטיקה, אפוא, אינה משקרת. לצד תאונות מצערות ובלתי צפויות שאינן תלויות בדבר, ישנם מקרים מצערים לא פחות שיכלו להימנע, כמו תאונת עבודה עקב רשלנות מקצועית או רשלנות רפואית על שלל גווניה. במקרים אלו, פוטנציאל הפיצויים גבוה יותר, שכן עוצמת הפגיעה רבה יותר. על מנת לוודא שאתם מקבלים את מה שמגיע לכם על פי חוק, מומלץ להיעזר בשירותיו של עורך דין מקצועי המתמחה בתחום תביעות נזיקין.

עורך דין תביעות נזיקין

אולי יעניין אותך