חיפוש

כיצד מעריכים האם יש עילה לתביעה בגין רשלנות רפואית בהריון?

הריון מזמן תקופה מאתגרת במיוחד. היא מאתגרת קודם כל ובעיקר את האישה, שצריכה להחזיק בבטנה עובר במשך כתשעה חודשים, ולהתרגל לשינויים פיזיים וגם נפשיים שנחשבים למורכבים. לפעמים, לתקופה המאתגרת הזאת עלולה להיכנס גם בעיה של רשלנות רפואית – מקרה בו האישה ההרה סופגת נזקים שונים כתוצאה מרשלנות של הרופא. במאמר הבא נבין כיצד ניתן להעריך אם קיימת עילה לתביעה בגין רשלנות רפואית בהריון.

 

רשלנות רפואית בהריון

רשלנות רפואית היא אירוע שאינו מביא עימו דברים חיוביים, אף פעם. רשלנות רפואית יכולה להתרחש גם בהריון. רשלנות רפואית בהריון עשויה להיות משמעותית במיוחד, מכיוון שלא רק האישה ההרה מושפעת ממנה – גם העובר שלה עשוי להיות מושפע כתוצאה מאותה רשלנות.

רשלנות רפואית בהריון היא כל רשלנות שנגרמת על ידי הרופא או על ידי הצוות המטפל לאישה במהלך הריונה ומסיבה לה או לעובר שלה נזק משמעותי. פעולות לא סבירות או אי נקיטה של אמצעי זהירות עשויים להיחשב לפעולות רשלניות.

 

הגשת תביעת רשלנות רפואית

במקרה של רשלנות רפואית בהריון, ניתן להגיש תביעת רשלנות רפואית. זוהי תביעת פיצויים שאמורה לסייע לנפגעת. כמובן שאין תחליף כספי שיכול לסייע לפגיעה פיזית חמורה, ובוודאי שלא בתקופה כה רגישה כמו היריון, אך המטרה של פיצוי כספי משמעותי כתוצאה מתביעה זו היא לסייע כלכלית להתמודדות עם הנזק החדש.

 

הערכת עילה לתביעה – סימנים גופניים ראשונים

מה שעשוי להיות קשה ומבלבל במיוחד לנשים בהריון וגם לבני הזוג שלהן, הוא ביצוע הערכה האם קיימת עילה לתביעה. כדי להעריך אם קיימת עילה לתביעת רשלנות רפואית, על האישה או על הסביבה הקרובה שלה לשים לב לסימנים גופניים ראשוניים.

תסמינים רפואיים שונים עשויים להעיד על רשלנות. תסמין רפואי שלא הופיע במהלך כל תקופת ההיריון וצץ לפתע לאחר בדיקה או הליך כלשהו, יכול להעיד על כשל שמהווה רשלנות והשפיע על האישה ההרה.

 

שיח עם הצוות הרפואי

מומלץ לאחר מקרים כאלו לנהל שיח עם הצוות הרפואי, בנוכחות עדים. התנהגות חשודה של הצוות הרפואי, התחמקות מתשובות וניסיון לייצר הסכמה על אירועים שלא בהכרח התרחשו יכולים להעיד על רשלנות רפואית שמנסה הצוות להסתיר מכם.

 

פנייה אל עורך דין

אם עולים חשדות לרשלנות רפואית מצדכם, בין אם בעקבות תסמינים רפואיים שצצו ובין אם בעקבות שיחה עם הצוות הרפואי, מוטב לפנות אל עורך דין רשלנות רפואית. הוא יבחן את המקרה באופן אישי וינסה לשפוך אור ולהבין האם באמת מדובר ברשלנות רפואית.

 

לא תמיד ניתן להגיש תביעה

שימו לב – לא תמיד ניתן להגיש תביעת רשלנות רפואית. תסמינים שונים עשויים לצוץ בנשים הרות במהלך ההיריון, גם שלא כתוצאה מרשלנות רפואית. במקרה שאירע נזק שמקורו לא ברשלנות רפואית, לא תוכלו להגיש תביעה כזאת.

רשלנות רפואית בהריון

אולי יעניין אותך

למה צריך לשפר את ציון ה-BDI
למה צריך לשפר את ציון ה-BDI?

דירוג האשראי (BDI) שלנו הוא למעשה "ציון" המאפשר לבנקים, חברות אשראי וגופים נוספים לבחון את יכולת החזרת ההלוואות והאמינות הפיננסית שלנו. BDI שלילי או חלש

קראו עוד »