חיפוש

תביעה לביטוח לאומי דמי פגיעה

עובד שנפגע כתוצאה מתאונת עבודה, רשאי להגיש תביעה לקבלת דמי פגיעה, עבור ימי העבודה בהם אינו יכול לעבודה עקב הפגיעה. את התביעה לקבלת דמי פגיעה ניתן להגיש תוך שנה מיום התרחשות תאונת העבודה ולפיכך, הגשת תביעה זו לאחר פרק זמן של שנה מיום הפגיעה, עשויה לפגוע בזכאותו של העובד לקבלת דמי הפגיעה. 

דמי פגיעה מהווים תשלום כספי לעובד שנפגע בתאונת עבודה, שאמצעותו יכול הנפגע להתפרנס באופן מסוים, בימים שאינו כשיר לעבוד ולהתפרנס בכוחות עצמו, עקב הפגיעה. יש לציין כי עובד שנמצא המקבל דמי פגיעה, לא יוכל לקבל גם דמי מחלה ממעסיקו, בגין ימי היעדרותו מהעבודה.

בהתאם לחוק, דמי פגיעה משולמים לעובדים החל מהיום השני להיעדרותם ממקום העבודה וכן, שיעור דמי הפגיעה יעמוד על 75% משכרם, החל מהיום הרביעי להיעדרותם ממקום העבודה. בנוסף, לפי החוק, תביעה לקבלת דמי פגיעה ניתן להגיש תוך שנים עשר חודשים מיום תקרית תאונת העבודה ובהתאם לכך, רשאי עובד לתבוע דמי פגיעה רטרואקטיבית עבור שנה אחת.

 

מהו תהליך הגשת תביעה לקבלת דמי פגיעה?

בכדי להגיש תביעה לקבלת דמי פגיעה, על העובד לנקוט בפעולות הבאות:

  • עליו למלא טופס דמי פגיעה ולחתום עליו.
  • עליו למלא טופס סודיות רפואית
  • ולבסוף, עליו לצרף לטוס התביעה שמילא את המסמכים והאישורים הרלוונטיים לתאונה שעבר.
  • לאחר מילוי טופס התביעה ע"י העובד, מעסיקו אחראי למלא את משכורותיו של העובד במקום המתאים בטופס וכן, לאשר את הטופס בחתימתו.

 

כיצד נבחנת התביעה לאחר שליחתה?

לאחר שהגיש העובד את התביעה לביטוח לאומי, היא נבחנת ע"י פקיד תביעות, שאחראי לקבוע אם התקרית שעבר העובד נחשבת כ"תאונת עבודה" ובהתאם לכך, להחליט אם הינו זכאי לקבלת דמי פגיעה בגין ימי היעדרות העובד ממקום עבודתו.

במידה ונמצא העובד זכאי לקבלת דמי פגיעה, יועברו דמי הפגיעה למעסיק, שאחראי להעביר את דמי הפגיעה לעובד שהגיש את התביעה. למידע רלוונטי נוסף, בקרו באתר – פיצויים.

 

האם ייתכן מצב בו תביעת דמי פגיעה נדחית?

ייתכן, כי תביעה לקבלת דמי פגיעה תידחה ע"י פקיד תביעות, במידה ומצא לנכון כי התקרית שעבר העובד אינה מוגדרת "תאונת עבודה". במצבים אלה, יכול התובע לערער על ההחלטה בנוע לדחיית תביעתו וזאת באמצעות הגשת ערעור לבית הדין לעבודה.

אולם, רשאי העובד להגיש ערעור לבית הדין, תוך חצי שנה מהמועד בו הוא קיבל תשובה בנוגע לדחיית תביעתו. לאחר הגשת הערעור, בית הדין לעבודה אחראי לבחון את הדברים ואת הנסיבות שהביאו לתאונת העבודה ולפגיעה שנגרמה לעובד ולהחליט אם לקבל את תביעת דמי הפגיעה.

 

לסיכום

תאונות עבודה שמתרחשות עלולות לגרום לנזקים עבור העובדים המעורבים בהן. בכדי לסייע לעובד מבחינת שכר, לאחר תאונת עבודה, קיימת עבורו זכאות הגשת תביעה לקבל דמי פגיעה, בגין ימי היעדרותו ממקום העבודה.

תביעה לביטוח לאומי

 

אולי יעניין אותך