חיפוש

איך לבדוק שבמת ההרמה עומדת בכל התקנים?

צריכים לבצע עבודה בגובה? במות הרמה הן ללא ספק הפתרון האידיאלי ביותר עבורכם, הן מבחינת הנוחות והיעילות והן מבחינת הבטיחות. אחת הדרכים להבטיח שימוש בטוח בבמת ההרמה היא באמצעות בדיקה מקדימה, שבמת ההרמה אכן עומדת בכל תקני הבטיחות. כיצד ניתן לבדוק זאת? כל זאת ועוד, במאמר שלפניכם

 

במות הרמה – הפתרון המתאים לעבודות בגובה

ענפים שונים בתעשייה נדרשים לבצע עבודות שונות בגובה, כאשר הדרך הבטוחה והיעילה ביותר לבצע את העבודות השונות בגובה היא, באמצעות במות ההרמה השונות. כיום, ניתן למצוא מגוון סוגים שונים של במות הרמה, אשר לכל אחת מהן המאפיינים הייחודיים לה, באופן המאפשר לנו להתאים בצורה מיטבית את במת ההרמה לעבודה הנדרשת.

 

כיצד בוחרים במת הרמה מתאימה?

במות ההרמה השונות מתאימות למגוון סוגי עבודה בגובה, דוגמת עבודות חשמל, עבודות שיפוצים, חקלאות, גינון ועוד. ניתן לבחור במות הרמה להשכרה – אפשרות המתאימה במיוחד לפרויקטים קצרי מועד או לבחור באפשרות קניית במות הרמה. כך או כך, כאשר בוחרים במת הרמה, חשוב לדעת כיצד ואיך בדיוק לבחור את במת ההרמה המתאימה ביותר:

 

כושר העמסה / הרמה

בשלב הראשון, חשוב לוודא כי לבמת ההרמה המיועדת אכן קיים כושר העמסה / הרמה התואם לדרישות העבודה בגובה.

 

גודל השטח

פרמטר נוסף בו יש להתחשב כאשר בוחרים במת הרמה הוא גודל השטח, אשר צריך להתאים למספר העובדים המתוכנן לביצוע העבודות בגובה, כמו גם הציוד שהם מתכוונים לשאת איתם.

 

סוג ואיכות המנוע

אחד המאפיינים הבולטים המבדילים בין סוגי במות ההרמה השונות הוא סוג ואיכות המנוע (דיזל או חשמל), מאפיינים המשפיעים בעיקר על כח הנסיעה של במת ההרמה ועל השטח בו במת ההרמה תוכל לעבוד (משטח ישר / כורכר, עבודה בחוץ / בתוך מבנה וכדומה).

 

במות הרמה – עמידה בתקנים

לאחר שבחרתם את במת ההרמה המתאימה ביותר לצרכים שלכם ומאפייני העבודה, חשוב לוודא כי במת ההרמה אכן עומדת בתקני הבטיחות הנדרשים. עמידה בתקני הבטיחות תבטיח לכם ראש שקט ועבודה בטוחה, כאשר תקן הבטיחות הרלוונטי הוא – ת"י 5697 (חלק 1 וחלק 2), זאת מלבד עמידה בדרישות בטיחות נוספות.

על מנת לוודא כי במת ההרמה עומדת בכל התקנים הנדרשים, יש לבקש תעודות ואסמכתאות מתאימות מהחנות ממנה אתם רוכשים/משכירים את במת ההרמה וכן לוודא כי לבמת ההרמה המיועדת מבצעים בדיקות תקופתיות על ידי בודק מומחה.

 

רכישת/השכרת במת הרמה מחנות מקצועית

לצד הפופולאריות הרבה והשימוש הנרחב בבמות ההרמה, יש לוודא כי במות ההרמה אכן עומדות בתקנים ודרישות הבטיחות הרלוונטיות, כך שנוכל להבטיח לעצמנו ראש שקט ועבודה בטוחה ולפיכך, כאשר רוכשים או משכירים במות הרמה, חשוב לבצע זאת דרך חנות מקצועית ומנוסה בתחום.

 

לסיכום

במות הרמה הן הדרך היעילה והבטוחה ביותר לביצוע עבודות שונות בגובה, כאשר אחת הדרכים להבטיח את בטיחות השימוש בבמת ההרמה היא באמצעות בדיקה כי במת ההרמה אכן עומדת בתקנים והדרישות הרלוונטיות, נתונים אותם נוכל לבדוק ולוודא באמצעות החברה ממנה אנחנו מתכוונים להשכיר או לרכוש את במת ההרמה.

במות הרמה להשכרה

אולי יעניין אותך