חיפוש

תורת הטופסולוגיה מול רשות המיסים האמריקאית

ההתעסקות בנושא המס עלולה להיות מתישה ומסורבלת עבור רבים מאיתנו ובמיוחד במקרים בהם אנחנו כלל לא יודעים אילו טפסים עלינו להגיש. אז אם אתם מודעים לכך שעליכם להגיש דיווח מס לרשויות המס בארה"ב מצבכם כבר טוב וכעת רק נשאר לעשות סדר בכל הקשור לטפסים הנדרשים

 

דיווחי מס בארה"ב

רשות המיסים האמריקאית נחשבת לאחד מהגופים החזקים ביותר בארה"ב, כשהיא אחראית למעשה על אכיפה וגביית המיסים מכלל אזרחי ארה"ב, מחזיקי גרין קארד ואף אזרחים זרים בעלי השקעות והכנסות באחת ממדינות ארה"ב.

חובת דיווח רחבה זו, יחד עם הוראות וחוקי המס הרבים והמסועפים, מביאים פעמים רבות למצב בו הרבה אנשים כלל אינם מודעים לחבות הדיווח ותשלום המס שלהם, אי ידיעה אשר נחשבת לעבירה פלילית ויכולה להגיע בסופו של דבר, לקנסות וסנקציות כלכליות כבדות במיוחד. לפיכך, חשוב להתייעץ עם מומחים בתחום שיעשו לכם סדר – מס אמריקה.

 

שלב ראשון – הכר את הטפסים

בין אם גיליתם כעת כי אתם מחויבים בדיווח לרשויות המס ובין אם הכרתם את חובת הדיווח אך לא ידעתם כיצד להתחיל להתעסק עם הנושא, חשוב לדעת כי יש הבדל בין חובת הדיווח עצמה, בה תהיו חייבים גם אם אתם אינם חייבים בתשלום מס בפועל, לבין חובת תשלום המס עצמה.

כך או כך, כדי להבין כיצד עלינו להתמודד עם חובת הדיווח לרשויות המס האמריקאיות, השלב הראשון הוא להכיר ולהבין אילו טפסים עלינו להגיש, שכן השיטה הבירוקרטית אינה מאפיינת רק את ישראל. ולפיכך, ריכזנו עבורכם כמה טפסים עיקריים שמומלץ להכיר.

 

עושים סדר – אילו טפסים צריך להגיש לרשויות המס האמריקאיות?

  • טופס FATCA

זהו טופס דיווח הנדרש למילוי על ידי בעלים או מורשי חתימה בחשבונות פיננסיים זרים (חשבונות עובר ושב, קופות גמל, ניירות ערך ועוד), במידה והצטבר בכל החשבונות הללו סכום העולה על 10,000 דולר, כאשר את הדיווח בגין חשבונות אלו יש לבצע באמצעות מילוי מקוון של טופס FBAR.

  • טופס 1040

טופס זה נועד לדיווח על מקורות ההכנסה של החייבים בתשלום מס, לרבות פרטי זיהוי אישיים ופירוט מקורות הכנסה אקטיביים ופאסיביים. אזרחים זרים בעלי הכנסה בארה"ב, יגישו טופס דומה –NR1040.

  • טפסי W/9 ו- W/8

טפסים אלו נועדו לזהות האם אתם אזרחי ארה"ב (באמצעות מילוי טופס (W/9  או לא (באמצעות מילוי טופס W/8) מול התאגידים הבנקאיים בארץ, המחויבים בדיווח לרשויות המס האמריקאיות על חשבונות פיננסיים של אזרחים אמריקאים.

 

חשיבות הגשת הטפסים באופן מדויק

את הטפסים שהצגנו לעיל, יחד עם טפסים נוספים הנוגעים לחברות ותאגידים, חשוב להגיש באופן מלא ומדויק, הן כדי להימנע מתשלומי מס גבוהים ומיותרים והן כדי להימנע מקנסות וסנקציות כלכליות הנובעות מדיווח חסר.

 

טפסים ודיווחים – לסיום

הצגנו סקירה כללית ומתומצתת של טפסי המיסוי השמישים ביותר, כאשר חשוב לדעת כי ישנם עוד מספר רב של טפסים העשויים להיות רלוונטיים אף הם. לפיכך, בכל מקרה בו אתם מתלבטים או לא יודעים בדיוק כיצד ואילו טפסים עליכם למלא, מומלץ לפנות בהקדם לאנשי המקצוע המתאימים.

שירות הכנסות

אולי יעניין אותך