חיפוש

קנאביס רפואי לגברים או נשים: האם יש הבדל?

למרות שישנם הבדלים גופניים גדולים בין גברים ונשים ולמרות שהרפואה הולכת להתאמה אישית יותר של התרופות למטופל חקירת ההבדלים המגדריים ברפואה לא התקדמה במיוחד בשנים האחרונות. עם זאת, בתחום הטיפול בקנאביס הרפואי נעשים מאמצים להתאים לגברים ולנשים את הטיפול המתאים ביותר עבורם. האם יש הבדלים בטיפול בקנאביס בין נשים וגברים? כל התשובות כאן.

 

הטיפול בקנאביס רפואי לשני המינים

קנאביס רפואי הוא צמח המשמש כבר שנים רבות לטיפול בבעיות, במיוחד כאלו שמדע הרפואה הממוסד לא מצליח לפתור. במסגרת הטיפל בקנאביס ניתן להקל כאבים ולטפל במגוון רחב של בעיות כמו איידס, סרטן טרשת נפוצה בעיות דלקתיות ועוד. מבחינה זו טיפול בקנאביס עשוי להתאים לשני המינים שכן הבעיות שצוינו מעלה עלולות לפגוע בגרים ובנשים כאחד.

קנאביס רפואי

ובכל זאת, האם יש הבדל?

למרות זאת, ישנם מספר הבדלים בין גברים ונשים שעשויים לבוא לידי ביטוי גם בטיפול בקנאביס. לנשים יש מגוון רחב יותר של כאבים והכאבים שהן חוות לרוב חזקים יותר.

הסיבה לתחושת הכאב החזקה יותר אצל נשים היא המעורבות של הורמוני המין שגורמות לפינוי מהיר יותר של תרופות ולצורך בכמויות גדולות יותר של חומר פעיל על מנת שהתרופות יוכלו לסייע בהקלה על הכאב.

 

לנשים כאב יותר

הכאב של נשים מושפע כאמור גם מעניינים ביולוגיים כמו ההבדלים בהורמוני המין אך גם מתופעות חברתיות כמו תקיפה מינית או סטרס מוגבר. העובדה שנשים חוות כאב גדול יותר גרמה לחברות תרופות רבות וביניהן חברות קנאביס להתאים לנשים את התרופות או את הזנים המתאימים להן ביותר.

 

תופעות נשיות במובהק

חוץ מהעובדה שכמעט בכל מחלה נשים יחוו כאב גדול יותר ישנן מחלות שנשים חולות בהן במובהק יותר מגברים. כאבי מחזור ואנדומטריוזיס הן תופעות שרק נשים חוות אך גם טרשת נפוצה ופיברומיאלגיה הן תופעות שניתן לראות מובהקות סטטיסטית לחולי של נשי על פני חולי של גברים. הקנאביס יכול לסייע גם בפתרון בעיות נוספות שנשים חוות לא פחות מגברים כמו מתח וחרדה או הפרעות שינה.

קנאביס רפואי

איך זה בדיוק עובד

כאמור מכיוון שנשים חוות מחלות מסוימות יותר וכן רגישות יותר לכאב ניתן להתאים להם מרשם לקנאביס במנעד רחב יותר של מחלות. בנוסף המינון שנשים יקבלו עשוי להיות שונה משל גברים משום שהן רגישות יותר לאפקט משכך הכאבים של ה-THC.

גברים לעומת זאת רגישים יותר לאפקט מעורר התאבון. על מנת לדעת בוודאות כיצד להתאים את הכמות ואת זן הקנאביס אליכם מומלץ להיוועץ ברופא מומחה ולקרוא עוד במגזין קנאביס.

 

סיכום

עולם הרפואה הולך יותר ויותר להתאמת תרופות באופן אישי והתאמה על בסיס מין המטופל. הגוף של נשים וגברם שונה וגם המחלות שכל מין ניצב בפניהן, לכן מומלץ להתאים את הקנאביס הרפואי בהתאם למין המטופל.

קנאביס רפואי

אולי יעניין אותך