חיפוש

קושי מהותי בשמיעה – אלו פיצויים מגיעים לך?

עבודות מסוימות כוללות תעסוקה בסביבה רועשת. לרוב מדובר על עבודות במקומות בהם יש צורך לעבוד עם ציוד הפולט רעש, כמו מפעלים, אתרי בניה, נגריות ועבודות שטח שונות. כאשר חוש השמיעה נפגע עקב העבודה, ייתכן ואתם זכאים להיות מוכרים כנפגעי תאונות עבודה ולקבל פיצויים בהתאם. 

 

תאונת עבודה הגורמת לפגיעה בשמיעה

חוש השמיעה הוא אחד מחמשת החושים שיש לאדם. חוש השמיעה הוא אחד החושים המשמעותיים ביותר, כאשר איבוד השמיעה או פגיעה משמעותית בה יכולים לפגוע באיכות החיים של האדם באופן מהותי. ישנם מקומות עבודה בהם העובד חשוף לרעש חזק בצורה קבועה, מה שעשוי להסב לו נזק שמיעתי.

עבודות כאלו למשל הן עבודות במפעלים, אתרי בניה או נגריות, בהם עובדים עם ציוד רועש באופן קבוע. כמו כן, גם בעבודה מטעם כוחות הביטחון יש חשש לנזק בחוש השמיעה כתוצאה מהרעש שמבוצע בעת ירי. במידה ויש לכם קושי מהותי בשמיעה כתוצאה מהעבודה שלכם, תוכלו להיות מוכרים כנפגעי תאונת עבודה ולהגיש תביעות פיצויים שונות.

 

תביעות מול המעסיק

במקרים רבים בהם נגרם קושי מהותי בשמיעה לעובד כתוצאה מן העבודה שלו, נמצא כי למעסיק קיימת אשמה בכך. האשמה יכולה להיות מלאה או חלקית, בהתאם לפעולות שהמעסיק ביצע על מנת למנוע את הפגיעה הפוטנציאלית בשמיעה של העובד שלו.

מי שמעסיק עובדים בתחום עבודה החשו, לעוצמות רעש מסוימות, הנקבעות לפי תקן של משרד העבודה, מחויב לספק ציוד מיגון הולם לעובדיו. ציוד המיגון יכול להיות אוזניות או אטמי אוזניים, כאשר על ציוד המיגון לעמוד בתקנים שקבעה המדינה. סיפוק ציוד שאינו תקני יכול להוות עילה לרשלנות, מה שיאפשר לעובד שנפגע בשמיעתו לתבוע פיצויים מהמעסיק.

 

תביעות מול הביטוח הלאומי

בין אם המעסיק התרשל ובין אם לא, כל עובד שנפגע כתוצאה מהעבודה שלו יכול להגיש תביעות לביטוח הלאומי, על מנת להיות מוכר כנפגע תאונת עבודה ולקבל פיצויים כספיים הולמים.

התביעה הראשונה היא תביעת דמי פגיעה. מדובר בתשלום יומי, המשולם לעובדים שנפגעו כתוצאה מהעבודה שלהם. דמי הפגיעה משולמים למשך 90 ימים. לאחר חלוף הזמן, אם יש נזק קבוע, כמו נזק בחוש השמיעה, ניתן להגיש תביעת גמלת נכות מעבודה. גמלה זו היא קצבה או מענק חד פעמי מטעם הביטוח הלאומי לעובד הפגוע.

 

מה הוא גובה הגמלה?

גובה הגמלה נקבע לפי אחוזי נכות שנקבעים לעובד בוועדה רפואית. בין 9% אחוזי נכות לבין 19% – העובד יקבל מענק חד פעמי מטעם הביטוח הלאומי. מעל 20% נכות – העובד יקבל קצבה חודשית, כאשר הסכום שלה משתנה בהתאם לאחוזי הנכות שנקבעו.

 

ביטוחים פרטיים

מבוטחים בביטוח פרטי? במידה ונגרם קושי מהותי לשמיעה שלכם, אתם יכולים לתבוע את הביטוח הפרטי על מנת לקבל פיצויים כלכליים. מומלץ לעשות זאת יחד עם איש מקצוע שילווה אתכם, כמו עורך דין.

מקומות תעסוקה

אולי יעניין אותך