חיפוש

פיצויים בגין תאונת עבודה – כמה אני צפוי לקבל?

תאונות עבודה עשויות להסב לנזקים שונים עבור העובדים המעורבים בהן ובצבים קיצוניים אף לגרום למותם.  מסיבה זו, לאחר פגיעה בתאונת עבודה, רשאי העובד המעורב בתאונה להגיש תביעת נזיקין לקבלת פיצויים, בגין הנזקים שנגרמו לו.

 

הגשת תביעה לקבלת פיצויים

במידה ועובד אינו מכיר את זכויותיו, בנוגע לתאונת עבודה והוא מעוניין לדעת כיצד להגיש תביעה לקבלת פיצויי, בעקבות נזקי תאונת העבודה שנגרמו לו, יוכל הוא לפנות לעורך דין אובדן כושר עבודה, שיוכל לייעץ עבורו בנוגע לזכויות המגיעות לו ובנוע להליך התביעה.

תביעה לקבלת פיצויים מוגשת כנגד המעסיק, שכן, מתפקידו לדאוג לסביבת עבודה בטוחה ומוגנת עבור עובדיו ולפיכך, מעורבות של עובד בתאונת עבודה עשויה להצביע על התרשלות המעסיק בדאגה לביטחון עובדיו. מסיבה זו, הגשת תביעת פיצויים כנגד המעסיק, מחייבת את העובד להוכיח קשר סיבתי בין התנהלות רשלנית ולא אחראית של המעסיק ובין התרחשותה של תאונת העבודה בה הוא נפגע.

 

גובה הפיצויים

באופן כללי, הפיצויים שיכול אדם לקבל, באמצעות הגשת תביעה נגד המעסיק, לרוב דומים בשיעורם לפיצויים הניתנים לנפגעים בתאונות דרכים.

בכדי שאדם יוכל להעריך את גובה הפיצוי שאותו יוכל לקבל, עקב נזקי תאונת העבודה, יוכל לפנות לעורך דין מומחה בתחום, שיבחן את נסיבות התרחשות התאונה ובהתאם למסמכים הרלוונטיים ולתיעוד ממצאים הקשורים לתאונה, יוכל הוא לאמוד את גובה הפיצוי שיוכל העובד לקבל באמצעות התביעה.

הפיצויים שיכול אדם לקבל, באמצעות תביעת תאונת עבודה, מטרתם לפצות אותו על כאב וסבל שנגרמו עבורו בעקבות התאונה וכן, לכסות את הוצאות הטיפולים והתרופות שהוא קיבל, עקב הפגיעה בתאונה וכן, את הימים בהם אינו מסוגל לעבוד (בימי ההחלמה שלאחר התאונה).

 

נכות בעקבות תאונת עבודה

במצב בו נגרמה לעובד נכות, בעקבות תאונת עבודה, יהיה זכאי הוא לקבלת דמי נכות. הפיצוי בגין הנכות עשוי להינתן לעובד כמענק חד פעמי, או כקצבה מסוימת בכל חודש. בהתאם לחומרת הפגיעה ולנכות שנגרמה לעובד, ייקבעו אחוזי הנכות שלו ובהתאם לכך, גם הקצבה שיקבל.

 

תהליך הגשת התביעה – מה כרוך בו?

הגשת תביעת תאונת עבודה עשויה להיות מורכבת ולעיתים מתישה, שכן, היא דורשת מו התובע איסוף של כלל המסמכים הרלוונטיים וכן, הגשת התביעה באופן מסודר. יש לציין, כי עובד שעבר תאונת עבודה, זכאי להגיש תביעה לביטוח לאומי, לקבלת דמי פגיעה וכן, תביעה כנגד מעסיקו. במצבים בהם מעסיק לא העניק הדרכה ראויה לעובדיו, בנוגע לעבודה בטיחותית או במצבים בהם אינו דאג עבורם לאמצעי מיגון הכרחיים לביצוע העבודה, הדבר יוכל לשמש את התובע כעילה להגשת התביעה.

כיום, יותר ויותר מעסיקים רוכשים פוליסת ביטוח שמטרתה להגן על עצמם במצבים של תביעות עובדים כנגדם. לפיכך, במצבים מסוימים, כשמעסיק מבוטח ב"חבות מעבידים", עובד שנפגע בתאונת עבודה, יוכל לתבוע את ביטוח המעסיק, למטרת קבלת פיצויים.

 

לסיכום

הפיצויים, שיוכל עובד קבל, באמצעות תביעת תאונת עבודה, מחושב עפ"י כמה קריטריונים ומטרתם לכסות על הנזקים מהם הוא סובל ועל אובדן יכולתו להשתכר, בעקבות התאונה.

job, Accident

אולי יעניין אותך

למה צריך לשפר את ציון ה-BDI
למה צריך לשפר את ציון ה-BDI?

דירוג האשראי (BDI) שלנו הוא למעשה "ציון" המאפשר לבנקים, חברות אשראי וגופים נוספים לבחון את יכולת החזרת ההלוואות והאמינות הפיננסית שלנו. BDI שלילי או חלש

קראו עוד »
זיהוי כפל ביטוחים
ליווי בזיהוי ביטוחים כפולים

ביטוחים כפולים מהווים תופעה נפוצה הגורמת לתשלום מיותר עבור כיסוי ביטוחי זהה. זיהוי ביטוחים כפולים וביטולם עשוי לחסוך לכם סכומים משמעותיים לאורך זמן. המאמר יפרט

קראו עוד »
עצמאות אישית בזוגיות
עצמאות אישית בזוגיות

כל מי שנמצא בזוגיות ארוכה יודע איזה אתגר גדול זה יכול להיות. לצד רגעי הרמוניה ואהבה, יש הרבה קשיים, שאלות וחוסר ודאות. זוגות רבים שמתחילים

קראו עוד »