חיפוש

עצמאות אישית בזוגיות

כל מי שנמצא בזוגיות ארוכה יודע איזה אתגר גדול זה יכול להיות. לצד רגעי הרמוניה ואהבה, יש הרבה קשיים, שאלות וחוסר ודאות. זוגות רבים שמתחילים את חייהם בהתאהבות גדולה וסוחפת, מוצאים את עצמם מאבדים את ה"אני" האישי, ומתוך כך, הזוגיות נפגעת. הכנו לכם מדריך קצר לנושא עצמאות אישית בזוגיות, המפרט על חשיבות העצמאות לזוגיות ולעצמכם, ועל הדרך לקדם אותה בתוך מערכת היחסים.

 

מתאהבים… ומה אז? 

אז התאהבתם, וביליתם המון זמן ביחד, כמעט את כל הזמן, והנה נבנית מערכת יחסים, והזמן עובר ולפתע אתם מרגישים חנוקים. שלב ההתאהבות הוא שלב שבו בן או בת הזוג ממלאים את כל עולמנו, נדמה שלא נצטרך יותר שום דבר מאיש לעולם, אבל זוגיות מתחילה להיבנות באמת כאשר ההתאהבות שוככת מעט, אז אנחנו מגלים את העומקים באחר, את הקשיים ואת המכשולים של הביחד.

בשלב הזה אנחנו מגלים שאנחנו צריכים שוב מרחב. זה יכול להיות שלב מבהיל – האם הצורך שלי במרחב אומר שאנחנו כבר לא אוהבים? אז לא! זוגיות בריאה אמורה לאפשר מרחב אישי ולהיות הבית אליו חוזרים בשביל לעבד, להתמודד ולהתנחם אל מול העולם שבחוץ.

מתאהבים... ומה אז 

לתת אמון

בשביל לאפשר לבן או בת הזוג את המרחב להתפתחות אישית, נהיה חייבים לוותר על חלק מהביחד, על חלק מהזמן וחלק מהשליטה שלנו בבן או בת הזוג. בשביל לבצע את הפעולות האלה של השחרור אנחנו חייבים להיות מסוגלים לתת אמון בבן או בת הזוג. להסתכל להם בעיניים ולדעת שסומכים עליהם. האמון הוא שלב קריטי ביצירת מרחב בטוח להתפתחות אישית בתוך זוגיות. 

 

כבוד וקבלת השוני

אחרי שלב ההתאהבות אנחנו פתאום מגלים את כל הדברים הקטנים והגדולים שבעצם שונים בינינו. העדפות, הרגלים ועוד דברים רבים קטנים וגדולים שמרכיבים אותנו. כאשר חולקים חיים משותפים, ההבדלים יכולים להיות בולטים וקשים הכלה לעיתים. כבוד הדדי וקבלת ההבדלים יהפכו את החיים המשותפים להרבה יותר בריאים. אנחנו יכולים לחוש מאוימים מהבדלים בין בני הזוג, אבל אם נוכל לפתח סבלנות – ההבדלים הקטנים יפריעו הרבה פחות.

כבוד וקבלת השוני

תקשורת

אין מה לעשות, הקלישאות נכונות, תקשורת היא האלמנט הקריטי ביותר לזוגיות בריאה. כדאי שנתקשר את הרצונות והצרכים שלנו בתוך הזוגיות, ובטח בתוך תהליך של הגדלת העצמאות והמרחב האישי בתוך זוגיות. תקשורת טובה בזוגיות היא לא רק שיחות נפש עמוקות ורכות, אלא גם ריב, מגע, מכתב, וכן, גם שיחה פשוטה. יש לנו דרכים רבות לתקשר בזוגיות, וחשוב שנזכור שלא טוב לשמור מועקות וכעסים בבטן, ושניתן מקום גם לאחר לבטא את עצמו.

 

סיכום

אולי אנחנו רגילים לחשוב שעצמאות וביחד באים זה על חשבון זה, אבל בזוגיות בריאה זה לא המצב. כאשר יש לנו מרחב אישי בתוך זוגיות, שני בני הזוג מרוויחים תמיכה ובית, ולא מפסידים את הביחד – זהו מצב של ווין-ווין. מרחב, אמון, תקשורת, כבוד – אלו מונחים חשובים מאוד בתוך זוגיות. אם נדע לתת להם את המקום ונעבוד עליהם, נוכל להרוויח גם זוגיות בריאה וגם עצמאות אישית. 

עצמאות אישית בזוגיות

אולי יעניין אותך

למה צריך לשפר את ציון ה-BDI
למה צריך לשפר את ציון ה-BDI?

דירוג האשראי (BDI) שלנו הוא למעשה "ציון" המאפשר לבנקים, חברות אשראי וגופים נוספים לבחון את יכולת החזרת ההלוואות והאמינות הפיננסית שלנו. BDI שלילי או חלש

קראו עוד »