חיפוש

על הנזקים בעולמם של הטבחים – מקרים בהם יש צורך בליווי מקצועי

להיות טבח זה מקצוע מסוכן, מכיוון שטבחים עובדים במהירות עם מכשירים חשמליים, מכשירי חיתוך מסוכנים, חומרים וכלים המצויים בטמפרטורה גבוהה וכיוצא בזה. המאמר יפרט את הנזקים בעולם של הטבחים ומתי צריך ליווי מקצועי.

 

אילו נזקים יש בעבודת הטבחות?

גם הטבחים המנוסים ביותר המנהלים מסעדות שף או מטבחים מוסדיים לא פעם נתקלו בסכנות החבויות להם ולעובדיהם במטבח. במקרה אחד עוזר טבח שפילט דג רעיל או נדקר כהוגן, במקרה אחר עובד שחתך אצבע במקום לחתוך את הבשר ומקרים נוספים כמו, החלקה על שמן שנשפך על הרצפה וגרם לפגיעה בעמוד השדרה או כוויות משמן רותח.

גם כאשר מגיעה סחורה ויש להרים אותה למקום האחסון, היא עלולה להיות כבדה ולהעמיס על הגב או ליפול ממקום גבוה. גם היתקלות בחפצים הגורמים לנזק, הפלת ציוד הפוגע בעובד אחר או נזק מתמשך כתוצאה מפעולות מונוטוניות. הרצון לשרת את הלקוחות, המהירות והלחץ עלולים לגרום לתאונות רבות שהתוצאות שלהן מסוכנות וזאת על אף שעובדים על פי התקן הנדרש.

 

מה הטבח צריך לעשות כשהוא נפגע?

כאשר טבח או העובדים שלו נפגעים כתוצאה מנזק שהתרחש בעבודה, בדרך אליה או בחזרה ממנה זוהי תאונת עבודה לכל דבר שניתן לתבוע מביטוח לאומי ומהביטוחים הפרטיים אם כושר ההשתכרות נפגע ומאבדים את הכושר לעבוד. בנוסף, כאשר מדובר על נזקי גוף כתוצאה מתאונת העבודה, ניתן לתבוע את המעסיק או המנהל בגין רשלנות ובמקרה ומקבלים טיפול רפואי כושל, גם להגיש תביעה על רשלנות רפואית. לשם כך יש לפנות לחוות דעת של מומחים, לגייס עדים ולהצטייד בכל המסמכים הקשורים למקרה. מידע נוסף בנושא ניתן למצוא באתרים כמו https://www.df-law.co.il/עורך-דין-נזקי-גוף/ ואחרים.

על מנת לקבל פיצוי הולם חשוב לפנות לעורך דין המתמחה בנזקי גוף או בתאונות עבודה ואם יש צורך גם ברשלנות רפואית ולקבל ייעוץ ללא עלות כדי שתדרשו את המגיע לכם. אל תנסו לתבוע לבד בשל העובדה שאינכם מומחים בתחום גם אם אתם צודקים. עורך דין מקצועי יסייע לכם בהגשת התביעה, בייצוג בבית המשפט ובהשגת פיצויים מכל הגורמים הרלוונטיים. ללא ליווי מקצועי מעורך דין בעל ניסיון, תמצאו את עצמיכם עומדים מול מערכת בירוקרטית הרצופה במכשולים.

 

דוגמה לתביעה עם ליווי מקצועי

טבח שהגיש תביעה על שתי תאונות שאירעו במסעדה בה הוא עובד זיכתה אותו בפיצוי של מיליון שקל. התביעה התבססה על תאונה אחת שבה החליק במטבח ונפגע בידו הימנית ותאונה שנייה בה עבר תאונת דרכים ברכב של המעסיק ונחבל בכל חלקי גופו. ישנם מקרים בהם הטבחים נפגעים כתוצאה מתאונת דרכים ומאבדים את היכולת שלהם להשתכר ולפיכך זקוקים לליווי מקצועי של עורך דין לנזקי גוף. לסיכום, בין אם טבח נפגע במטבח או בין אם במקום אחר ונמנעת ממנו היכולת להשתמש בידיו, הוא יכול לתבוע פיצוי.

pexels-pietro-jeng-671956 (1)

אולי יעניין אותך

למה צריך לשפר את ציון ה-BDI
למה צריך לשפר את ציון ה-BDI?

דירוג האשראי (BDI) שלנו הוא למעשה "ציון" המאפשר לבנקים, חברות אשראי וגופים נוספים לבחון את יכולת החזרת ההלוואות והאמינות הפיננסית שלנו. BDI שלילי או חלש

קראו עוד »