חיפוש

נפגעתם במהלך העבודה? דעו את הזכויות שלכם!

כאשר תאונה נופלת תחת ההגדרה של תאונת עבודה ניתן לתבוע מחברת הביטוח של המעסיק, חברת הפנסיה או מהמוסד לביטוח לאומי. פגיעה במהלך העבודה יכולה לגרור השלכות רבות על איכות החיים של הנפגע. במידה והפגיעות הן משמעותיות הדבר עלול להוביל לאובדן מלא של כושר העבודה. במאמר זה נרחיב על הזכויות של מי שנפגע בתאונות עבודה ועל תפקידו של הייצוג המשפטי בהליכים.

 

דיני נזיקין

במסגרת דיני נזיקין נקבעו המנגנונים לפיצוי עובדים שנפצעו או נפגעו במהלך תאונות עבודה. המנגנונים והמודלים השונים נקבעו, על מנת להגן על זכויותיהם של העובדים ועל הזכויות הסוציאליות של מי שאינו יכול כבר לפרנס את עצמו. כפי שיודע כל עורך דין תאונות עבודה תיתכן זכאות לפיצוי בתור תאונות עבודה גם בתאונות דרכים שהתרחשו בדרך לעבודה וממנה.

 

פגיעות נפוצות

תאונות עבודה יכולות להתרחש בכל סוג של מקום עבודה אך נפוצות יותר בעבודות צווארון כחול למשל עבור עובדים באתרי בנייה. בין הפגיעות הנפוצות באתרי בנייה ניתן למנות, שברים בגפיים, חבלות גב, פגיעה מכימיקליים ועוד. פציעות רבות נובעות כתוצאה מנפילה מגובה או כתוצאה מנפילה של חפצים כבדים וכלי עבודה על העובדים.

 

ממי לתבוע

במקרה של תאונות עבודה באתרי בנייה ניתן לתבוע הן את הביטוח הלאומי והן להגיש תביעת נזיקין כנגד המעסיק או מקום העבודה. כל סוג של פגיעה שנגרמה באתר בנייה, בין אם הנזק הוא נוירולוגי, אורתופדי, כירורגי או נפשי יכולה להצדיק תביעת נזיקין מהמעסיק עבור קבלת פיצויים. הדבר מצריך הוכחת רשלנות או אי סיפוק הגנה מספיקת על העובדים.

 

עבודות מסוכנות

הרשויות מודעות לסכנה לעובדים בענף הבנייה ולשם כך נקבעו תקנות הבטיחות בעבודה שנועדו למנוע או לכל הפחות להפחית את התרחשות אירועים מעין אלה. מכיוון שתביעת נזיקין מצריכה הוכחת קשר סיבתי בין הרשלנות לתאונה, אי יישום ההנחיות יכול לשמש כראיה להתרשלות המעסיק. המעסיקים מחויבים לספק לעובדיהם ציוד מגן בהתאם לסוג העבודה ולסיכונים בה.

 

ראש נזק

בחישוב גובה הפיצויים עבור תאונת עבודה יש לשקלל מספר פרמטרים של מה שמכונה, ראש נזק.  בתחשיב נלקחים בחשבון, סוג ושיעור הנכות שנגרמה, מידת הסבל והכאב של הנפגע, הפסדי שכר בעבר כמו גם הפסד עתידי, התאמת שיקום ועוד. במקרה של אובדן כושר עבודה אשר נמשך מעל חודשיים, ניתן לתבוע את קרן הפנסיה או ביטוח המנהלים ולקבל פיצוי חודשי לאובדן כושר.

 

סיכום זכויות נפגעים בעבודה

לסיכום הנושא, במאמר זה עסקנו בזכויות נפגעים מתאונות עבודה. כפי שציינו ניתן לתבוע את ביטוח לאומי ללא צורך בהוכחת רשלנות מצד גוף כלשהו. ניתן לתבוע נזיקין את המעסיק במידה ולא מולאו כל הוראות הבטיחות ולא סופק ציוד המגן הדרוש לעבודה בהתאם לחוק. בכל מקרה של תאונות עבודה מומלץ להתייעץ עם עורך דין המתמחה בנושא לגבי האסטרטגיה הנכונה.

פטיש ועורכי דין

 

אולי יעניין אותך