חיפוש

מתכננים יום גיבוש לסגל ההוראה? 2 סדנאות מומלצות לאירוע

בכל ארגון ובכל מסגרת בין אם מדובר בבית ספר מצדם של המורים או במשרד עורכי דין, חייבים אחת לשנה, לפחות, לקיים איזשהו מפגש בין האנשים שעובדים אחד עם השני. חשיבות המפגשים והיציאה מהמסגרות למקום פתוח וניטרלי הכרחית ביותר משום שהשגרה היום יומית גורמת לשחיקה גדולה והשחיקה הזאת מובילה להתמרמרות, לסכסוכים בעבודה בין הקולגות ולהרגשה לחוצה מאוד.

לכן כדי לאחות הקרעים שיכולים להיווצר בגלל השגרה החונקת חשוב שכל ארגון ייתן תקציבים לפעילויות מגבשות אחת לשנה.

 

יש תקציב, אז מה הן האפשרויות?

ישנן שתי אפשרויות מדהימות ונפלאות שפונות לשני המינים, מורות ומורים כאחד כאשר כל אחת מהאפשרויות מהווה פעילות מגבשת ונהדרת שמומלצת על ידי חוות דעת של ארגונים רבים שהתנסו בהן ובעיקר בקרב סגלי הוראה ממוסדות לימוד שונים בארץ –

  1. סדנאות בישול – בשנים האחרונות יותר ויותר שפים מוכרים זיהו את הפוטנציאל האדיר בבישול ואפייה כפעילות מגבשת שכדאי ליישמה בחברות וארגונים שמעוניינים לקיים פעילות מגבשת וחווייתית, הרי שכל העניין בסדנת בישול היא שיתוף הפעולה בין האנשים שבקבוצה ולו דווקא התוצאה, שהיא האוכל. סדנאות הבישול של שרביט הן מהסדנאות אוכל המומלצות ביותר שניתן לקיים בחברות וארגונים משום שבשרביט, מוצאים את הקבוצה למקום פתוח, לטבע ולמרחבים הקסומים הרבים שקיימים בארצנו היפה. משתתפי הסדנא לומדים לפתח את כושר מנהיגותם ואת כושר עמידתם בזמנים תוך כדי העשייה והחתירה להצלחת המשימה.
  2. סדנאות ODT – מדובר בסדנאות אשר מתקיימות בשטחים הפתוחים של הטבע. ישנם פניני טבע ומקומות מדהימים לכל אורכה ורוחבה של המדינה שניתן לקיים בהם פעילויות גיבוש חווייתיות במיוחד שבהחלט יגרמו לכך שכל המשתתפים ייקחו חלק פעיל בהם. המשימות השונות מעודדות כושר מנהיגות וכושר התחשבות בשאר חברי הקבוצה כאשר המטרה המשותפת של כולם היא לצלוח את המשימה ולא רק, אלא בפער גדול. אחת הדוגמאות לפעילויות בסדנאות היא משחקים של לסמוך על הקבוצה כאשר הקבוצה היא זאת שתומכת ומעניקה את היציבות לכל אחד מחברי הקבוצה.

 

הכול מתחיל ונגמר בחינוך

במדינות מתוקנות ומערביות הפנימו את הכלל הכי חשוב בחיינו ובחיי ילדינו שכן כל דבר מתחיל ונגמר בחינוך. ברגע שצוות המורים וסגל ההוראה בכל מוסד חינוכי איננו מרוצה ואין בידיו את מרב הכלים החשובים לחנך וללמד את דור העתיד שלנו, אנחנו, כחברה יכולים להיות בבעיה.

לכן, עם כל הקשיים שמערכת החינוך בארץ נמצאת בה, כל מוסד חינוכי בארץ חייב לשים לנגד עיניו את חשיבות הפעילות המגבשת בין חברי סגל ההוראה מההנחה שלפחות בינם ולבין עצמם יתקיימו הערכים, הגיבוש ושיתוף הפעולה.

 

לסיכום

נכון שלעיתים משרד החינוך עובר טלטלות כמו מלחמות, מגפות ועוד שעלולים לפגוע במפגשי הגיבוש אך כל מנהל של מוסד חינוכי חייב לשים את בראש סדר העדיפויות של את גיבוש העובדים ולא לוותר על סדנאות לאנשי חינוך שיכולות רק לאחות ולעשות טוב.

צוות הוראה ביום גיבוש

אולי יעניין אותך