חיפוש

מתי נרצה לעשות קידוח כלונסאות?

במדינת ישראל קיימות קרקעות שונות. ודאי לא תופתעו לדעת כי הקרקע עליה אנחנו בונים את הבניין משפיעה על יסודות הבניין ועל התקנת הכלונסאות החשובה בעת תכנון תשתיות הבניין. דגימות קרקע שנלקחות הן אלה שמעניקות לנו את הידע על מה כל קרקע מכילה בתוכה.

לאחר קבלת התוצאות, אנחנו יודעים באיזה אופן יש להשתמש בכלונסאות. לעיתים אף נצטרך לקדוח אותן החוצה. אז מתי נרצה לעשות קידוח כלונסאות? במאמר זה נפרט לכם.

 

תפקיד הכלונסאות

במידה ועברתם לאחרונה באתר בנייה חדש שעוד לא התחיל את בנייתו לגובה, אלא רק את החפירות, מן הסתם יצא לכם לראות בורות ענק. אותם הקידוחים באדמה ובקרקע נעשים כדי להתקין בעומק האדמה את כלונסאות הבטון לאחר בדיקה מקיפה של אותה הקרקע. מהן כלונסאות הבטון? אלו הם עמודי ברזל ענקיים המהווים את יסודות הבניין. עמודי הברזל בעומק האדמה תומכים בתהליך הבנייה ושומרים על הבניין יציב במהלך בנייתו, וגם לאחר מכן.

כשעובדים על קרקע חולית או קרקע מיוחדת, שלא מאפשרת קידוח הנדסי רגיל מחשש לקריסה, מנהלי הפרויקט משתמשים בשיטת החדרה אחרת לכלונסאות השלמות, כמו יציקה מבוקרת וקידוח מדויק יותר. במידה ונדרשת עבורכם עבודת כלונסאות, חברה מקצועית כדוגמת Geotest תוכל להעניק לכם את כל השירותים הנדרשים.

קידוח כלונסאות

כיצד מבצעים זאת?

אופן הקידוח בישראל הוא שיטה שכיחה בענף הבנייה המקומי. היא נעשית בכמה שלבים בסיסיים ששומרים על המבנה. השלב הראשון הוא שימוש במכונת קידוח כלונסאות. המכונה קודחת בור בקוטר של בין 30 ל-120 ס"מ, ועומק של עד 25 מטרים.

לבור הזה מחדירים למעשה מוטות הקשורים זה לזה בחישוק ספירלי, שיוצרים יחד צורת גליל. לאחר מכן אל תוך הבורות והמוטות הללו שופכים יציקת בטון סמיך, ולתוך הבטון מחדירים את יתר המוטות שיוצרים יחד את העמודים והקורות שנקראים כלונסאות.

עומק הכלונסאות שמוחדרות לקרקע מוגדר לפני כל פרויקט שנבנה. מהנדס הבניין או יזם הבניין בשלב התכניות מבצעים מחקר מקיף של עמידות הקרקע בתקני הבטיחות. לפי הנתונים והבדיקות מבצעים את התקנת הכלונסאות יחד עם הבטון באדמה.

קידוח כלונסאות

האם יש צורך לנסר כלונסאות בטון?

מאחר ותפקיד הכלונסאות הוא חשוב ומכריע באשר ליציבות המבנה לאורך כל הדרך, מתבצעות באופן שוטף בדיקות שלהן. תפקיד הבדיקות הוא לוודא שאיכות הכלונסאות הינה גבוהה ושהתפקוד שלהן לא יכול לגרום לקריסה חלילה או לבעיה אחרת בבסיס הבניין.

במידה ובבדיקות המקיפות שמתבצעות באופן תדיר עולה בעיה כלשהי, כמו למשל שאחת הכלונסאות לא עומדת בתקנות הארציות או שאינה מותקנת היטב – יש לנסר אותה. איש מקצוע בענף הבנייה מחליט האם יש לנסר את אחת הכלונסאות באופן חלקי או מלא.במקרה ומתבצע ניסור חלקי של אחת הכלונסאות, יש ליצוק מחדש בטון על החלקים החסרים, ורק לאחר מכן הפרויקט יקבל אישור להמשיך כרגיל על פי התכנית.

קידוח כלונסאות

אולי יעניין אותך