חיפוש

מערכות חימום לבריכה

בניתם בריכה פרטית אבל אין מספיק ימים חמים המאפשרים ליהנות מהמים הקרירים שלה? תוכלו בקלות להרכיב מערכת חימום לבריכה. אז איך עושים את זה?

 

סוג מערכת החימום

קיימים שני סוגים של מערכות חימום המותאמים עבור בריכות פרטיות:

  • מערכת חימום חשמלית.
  • מערכת חימום סולארית.

 

כשאתם בוחרים את סוג מערכת החימום לבריכה שלכם, חשוב שתיקחו בחשבון מספר משתנים: האם הבריכה חשופה או מקורה? עומקים בבריכה, תנאים סביבתיים, בקרה אוטומטית או ידנית.

 

התקנת מערכת החימום

כשמדובר בהתקנת מערכת חימום בין אם חשמלית או סולארית, או בכל התקנת מערכת, יש לבדוק את תקינות המכשירים בטרם ההתקנה. כלל המכשירים מורכבים במפעלי הייצור בצורה מיטבית, אולם יתכנו תקלות וכדאי להבינן מראש על מנת שיהיה ניתן להחליף מכשירים. כמו כן, יש לקרוא היטב את הוראות היצרן להרכבה, ואת הוראות הזהירות ולהקפיד עליהן בצורה יתרה.

כעת נעבור להתקנת תנור החימום – כאשר מתקינים את תנור החימום חשוב לדאוג שיהיה מרחב חופשי לאוויר להיכנס ולצאת מן התנור. שמירה על מרחב חופשי לאוויר תאפשר את פעילות ותקינות התנור. כאשר ממקמים את משאבת החום של הבריכה, מומלץ להשתמש בכריות פלסטיק נוגדות ויברציה, על מנת להפחית מרעש המכשיר. לרוב, כריות אלה יהיו מסופקות על ידי ספק המערכת. כשיש ריבוי חיבורים, יש להתקין את משאבות החום במרווח של 500 מ"N לפחות. בנוסף, יש לדאוג להגנה ייעודית לכל יחידה הפועלת באופן עצמאי באמצעות מפסק זעיר אוטומטי. יש לוודא כי משאבות החום אינן חסומות כלל.

תקינות והרכב כימי של המים – לכל מערכת חימום ישנן הוראות אודות ההרכב הכימי הרצוי של המים המאפשר למערכת לפעול בצורה מיטבית. שמירה על הרכב כימי תקין תמנע היוצרות קורוזיה מוקדמת. ההרכב הכימי הרצוי ימצא גם הוא בהוראות היצרן של המערכת. מומלץ להיעזר באיש מקצוע על מנת שיבדוק את ההרכב הכימי של המים.

באופן כללי, בכל הנוגע להרכבת והתקנת מערכות חימום לבריכה, חשוב להקפיד על הוראות היצרן. הוראות אלה לא רק שיתנו לכם את התוצאות האולטימטיביות, אלא גם יתנו לכם את הכיסוי מבחינת אחריות. לא תהיה אחריות על המערכת באם תסטו מההוראות. בנוסף, חריגה מההוראות עלולה להביא לפגיעות ברכוש ואף נפש, על כן היזהרו!

 

איך נתקין מערכת סולרית לבריכה?

התקנת מערכת סולארית לבריכה הינה בחירה שתחסוך לנו עלויות רבות. חשוב להתקין את קולטני השמש במקום גבוהה, רצוי על הגג, כשהם פונים להיכן שנמצאת השמש במרבית שעות היום. כך הקולטנים יוכלו לקלוט כמה שיותר שמש ובכך לחמם את המים בצורה היעילה והזולה ביותר. כלל האצבע בהתקנת הקולטנים הוא לקנות כאלה שגודלם שווה לגודל הבריכה שלכם ובכך יספק חימום מדויק. על מנת לשמר את תחזוקת הקולטנים, יש לדאוג לנקות אותם אחת לכמה חודשים, בעיקר מהצטברות אבק.

 

בריכה אולימפית

אולי יעניין אותך

למה צריך לשפר את ציון ה-BDI
למה צריך לשפר את ציון ה-BDI?

דירוג האשראי (BDI) שלנו הוא למעשה "ציון" המאפשר לבנקים, חברות אשראי וגופים נוספים לבחון את יכולת החזרת ההלוואות והאמינות הפיננסית שלנו. BDI שלילי או חלש

קראו עוד »