חיפוש

מה דינו של סוחר כלבים לא חוקיים?

לא הרבה יודעים אבל ישנו סחר לא חוקי במדינת ישראל של כלבים. אבל אחד הדברים שמדינת ישראל חוטאת בו באופן מהותי הוא עניין האכיפה והפיקוח על כך. ישנם גזעים אשר נחשבים לגזעים מסוכנים שאסור לסחור בהם, להרביע אותם והחוק הוא מאוד מובן וקונקרטי בנוגע לזה, אבל עד היום אנחנו לא יודעים למה מדינת ישראל והזרוע הביצועית שלה – "המשטרה" לא באמת אוכפים את העניין. בואו נבצע סקירה קצרה ונבין בדיוק מה דינו של סוחר כלבים לא חוקיים.

 

החוק להסדרת הפיקוח על כלבים

החוק להסדרת הפיקוח על כלבים הוא חוק ישראלי מ- 2002 שנועד להסדיר בצורה מסודרת את עניין החזקת הכלבים בישראל. החוק הגיע עקב הצעת החוק של משרד החקלאות והוא קובע בעצם את המסגרת הכללית של החזקת כלבים בארץ. חובת הרישיון לכלב, כיצד יראה וכיצד מוציאים את הרישיון מהו כלב מסוכן, הכין נמצאים מרזי הרישום הארציים ולמי יש את הסמכות לתפיסה ואכיפה של החוק. חשוב להבין שבעצם עד ל- 2002 החוק היחיד שהתייחס לעניין הכלבים ולמעמדם באיזושהי צורה הייתה בכלל פקודת הכלבת שנחקקה עוד ב- 1934.

 

אז מותר לסחור בכלבים או אסור?

חשוב להבין שעניין הסחר בכלבים מחולק ל- 2 קטגוריות, סחר בכלבים חוקיים וסחר בכלבים לא חוקיים. החוק להסדרת הפיקוח על כלבים קובע כי כלב לא חוקי הוא כלב שמוגדר ככלב מסוכן. אם הכלב שלכם מחזיק ברישיון ואינו נחשב לכלב מסוכן אין שום בעיה, מבחינה טכנית אין הגבלה אמיתית לעניין הריבוי והסחר של הכלבים, אלא רק צו מצפונכם יכול לעצור אתכם. אבל במדינת ישראל מוגדרים גם כלבים מסוכנים.

כלבים מסוכנים הנם כלבים שעונים על אחד מהקריטריונים הבאים או שנמצאים ברשימת הזנים המסוכנים, אז כלב שגילו מעל שלושה חודשים והוא ביצע נשיכה שגרמה לחבלה או הריגה מוגדר כלב מסוכן. כלב מגזע מסוכן שהשר באישור ועדת הכלכלה של הכנסת קבע לגביו בתוספת לחוק שהוא מסוכן. בנוסף כלב שבא בהכלאה של גזע מסוכן עם גזע אחר אשר קיים דמיון בינו לבין הגזע המסוכן גם יחשב מסוכן. בנוסף ישנה רשימה של כלבים שנחשבים מסוכנים:

  1. אמסטף
  2. בול טרייר
  3. דוגו ארגנטינו
  4. טוסה אינו
  5. סטאף אנגלי
  6. פיטבול
  7. מסטיף ברזילאי
  8. רוטוויילר.

החוק אוסר בתכלית האיסור להרבות את הכלבים המסוכנים בישראל. הוא מחייב סירוס ועיקור של כלבים מסוכנים וכל מי שסוחר או מחזיק בכלב מסוכן בניגוד להוראות דינו יהיה שנת מאסר. לכן אנחנו בצ'או צ'או ממליצים לבצע את השיעורי בית שלכם לפני שאתם מחליטים להביא איזשהו סוג של כלב ותזכרו לא לתת יד לסחר בכלבים לא חוקיים בכדי שנוכל לשמור על החיים של הכלבים האלה.

אז מותר לסחור בכלבים או אסור

אולי יעניין אותך

למה צריך לשפר את ציון ה-BDI
למה צריך לשפר את ציון ה-BDI?

דירוג האשראי (BDI) שלנו הוא למעשה "ציון" המאפשר לבנקים, חברות אשראי וגופים נוספים לבחון את יכולת החזרת ההלוואות והאמינות הפיננסית שלנו. BDI שלילי או חלש

קראו עוד »