חיפוש

כמה צריך להיות שיכור בכדי להיחשב שיכור עפ"י החוק?

עבירה של נהיגה בשכרות היא עבירת תעבורה חמורה במיוחד. העונש המוטל בגינה הוא שלילה של הרישיון ללא מתן שיקול דעת לשופט שבפניו מגיע כתב האישום בדרך כלל. כתבנו מדריך קצר על עבירה זאת, העונשים המוטלים בגינה, והדרכים להתמודד עם כתב אישום שהוגש בגללה או חקירה שנפתחה בחשד לנהיגה בשכרות. 

 

נהיגה בשכרות מול נהיגה תחת השפעה של אלכוהול או סמים מסוכנים

נהיגה תחת השפעת סמים מסוכנים או אלכוהול בישראל מתחלקת לשתי עבירות שונות בחומרתן – עבירה תחת השפעה של אלכוהול או סמים מסוכנים ונהיגה בשכרות. במקרה של נהיגה תחת השפעת אלכוהול או סמים מסוכנים, לא נדרש לעבור כמות מסוימת של אלכוהול בדם בכדי להרשיע בעבירה.

בנוסף לכך, העונש המינימלי שמאפשר החוק הוא שלושה חודשים של שלילת רישיון. לעומת זאת במקרה של נהיגה בשכרות יש צורך להוכיח כי כמות האלכוהול בדמו של הנהג עלתה על המותר בחוק. העונש המינימלי שמוטל בגין עבירה זאת הוא שנתיים של שלילת רישיון.

 

מהי הכמות אלכוהול בדם וכמה צריך לשתות בשביל להגיע אליה?

בישראל יש שתי הגדרות שונות לנהיגה בשכרות. הראשונה היא לנהגים חדשים, נהגים בכלי רכב ציבוריים, נהגים צעירים ונהגים בכלי רכב כבדים במיוחד. במקרים של נהגים מסוג זה, 100 מיליגרם של אלכוהול, בתוך ליטר אוויר שננשף, הוא המקסימום המותר בחוק.

לעומת זאת במקרה של נהג "רגיל" שלא נכלל באף אחת מהקטגוריות האלה, המקסימום המותר בחוק הוא 240 מיליגרם של אלכוהול בליטר אוויר. ההנחיה במקרים אלה היא להתחיל אכיפה החל מ-290 מיליגרם של אלכוהול בליטר אוויר. קשה לקבוע מה היא הכמות של האלכוהול שאפשר לשתות בכדי לא להגיע לרף המקסימלי בחוק, מכיוון שכמות זאת תלויה במאפייני השותה.

 

כתב אישום בגין נהיגה בשכרות והעונשים על נהיגה בשכרות

כאמור, במקרה של נהיגה בשכרות, העונש המינימלי המוגדר בחוק הוא שלילה של לפחות שנתיים לרישיון הנהיגה, זאת במקרה של עבירה ראשונה. במקרה של עבירה שנייה או עבירת נהיגה בשכרות שהובילה לתאונה, הפרקליטות נוטה לבקש ולעיתים קרובות אף לקבל מאסר בפועל של העבריין.

במקרה שאתם מואשמים בנהיגה בשכרות, חשוב מאוד לשכור עורך דין תעבורה. עורך דין זה יעזור לכם להתמודד עם כתב האישום שיוגש נגדכם ואף לבטלו במידה והדבר אפשרי. זכרו, התייעצות מוקדמת ככל הניתן עם עורך דין תחסוך לכם בעיות רבות בעתיד.

 

שכרות לפי הגדרתה בחוק התעבורה – סיכום

בישראל ישנן שתי עבירות נפרדות בחומרתן בתחום הנהיגה תחת השפעות של חומרים משני תודעה – נהיגה תחת השפעה ונהיגה בשכרות. במקרה של העבירה הראשונה, העונש יהיה מקל בהרבה והעונש המינימלי הקבוע בחוק הוא 3 חודשי שלילת רישיון. לעומת זאת במקרים של נהיגה בשכרות, העונש כבר יגיע לשנתיים של שלילת רישיון.

נהיגה בשכרות

אולי יעניין אותך

למה צריך לשפר את ציון ה-BDI
למה צריך לשפר את ציון ה-BDI?

דירוג האשראי (BDI) שלנו הוא למעשה "ציון" המאפשר לבנקים, חברות אשראי וגופים נוספים לבחון את יכולת החזרת ההלוואות והאמינות הפיננסית שלנו. BDI שלילי או חלש

קראו עוד »