חיפוש

כל מה שתצטרכו לארגן לפני קניית הדירה

עם עליות הריבית, שוק הנדל"ן בישראל מתחיל להצטנן מעט. זה בדיוק הזמן ליזמים ומשקיעים להיכנס – ולהרוויח מירידות המחירים והמבצעים של הקבלנים וחברות הבנייה. החלטתם לקנות דירה? קודם כל – בהצלחה. קניית דירה היא הליך מורכב וארוך, אבל מביא עימו לא מעט יתרונות. אז מה צריך לארגן לפני קניית דירה? והאם יש חשיבות לסדר הדברים? את כל התשובות תוכלו למצוא בטקסט שלפניכם.

 

שכירת שירותיו של מתווך דירות

קודם כל, לפני שאתם קונים דירה – אתם צריכים למצוא דירה שאתם רוצים לקנות. אלא אם יש דירה מאוד מסוימת ששמתם עליה עין, הדרך הטובה ביותר לקנות דירה תהיה להיכנס לאתר המקצוענים בנדל"ן ולבחור מתווך נדל"ן. המתווך יעזור לכם להבין איפה תוכלו למצוא דירות בהתאם לתקציב ולצרכים השונים שלכם. הוא גם יערוך את החיפוש בשבילכם – מה שיקל מאוד את התהליך.

המקצוענים בנדלן

קבלת אישור עקרוני למשכנתא

אחרי שמצאתם דירה והבנתם כמה כסף תצטרכו להוציא כדי לקנות אותה, זה הזמן לקבל אישור עקרוני למשכנתא. למען האמת, את האישור העקרוני אפשר להוציא עוד לפני שבחרתם דירה. גם לאחר קבלת האישור העקרוני תוכלו לעשות בין הבנקים השונים סקר שוק, כך שתוכלו להיות בטוחים שקיבלתם את המשכנתא הטובה ביותר שיכולתם לקבל.

 

משא ומתן

מצאתם דירה, יש פתרונות מימון – עכשיו הגענו לחלק הכי קשה. התנהלות מול הצד השני בעסקת נדל"ן היא תמיד קשה, משום שהאינטרסים שלכם מנוגדים. גם מוכרים שמאוד רוצים למכור – רוצים לקבל את המחיר הגבוה ביותר האפשרי עבור הדירה שלהם. אתם, לעומת זאת, רוצים להוציא כמה שפחות כסף. פה נכנסים לתמונה המתווך, או עורך דין מקרקעין.

מתווכי נדל"ן ועורכי דין המתמחים בדיני מקרקעין אמורים להיות טובים מאוד בניהול משא ומתן. אם תתנו למתווך שלכם, או לעורך הדין שבחרתם לעסקה, לנהל את המשא ומתן עבורכם – תוכלו לחסוך הרבה זמן, טרחה ולחץ. בנוסף, תוכלו להיות בטוחים שהמחיר שקיבלתם הוא המחיר הטוב ביותר, בהתחשב בצרכים וברצונות שלכם ושל המוכרים כאחד.

המקצוענים בנדלן

חתימות ותשלומים

אחרי שעורך הדין אישר בזמן המשא ומתן שהכל בסדר לגבי הדירה, שלא רשומה בה הערת אזהרה לקונים אחרים או כל סיבוך בירוקרטי אחר – אפשר לעבור לחלק האחרון. אתם והמוכרים חותמים על הסכם מכר, אתם מדווחים על העסקה לרשות המיסים ומשלמים את כל התשלומים הרלוונטיים – וזהו. מזמינים חברת הובלות, מקבלים את המפתחות, מעבירים תשלום אחרון וכל העניין מאחוריכם.

 

סיכום

לסיכום, קניית דירה יכולה להיות עסק מאוד מורכב מבחינה בירוקרטית. כשאתם קונים דירה, אתם עשויים להידרש להשקיע הרבה זמן, טרחה ועצבים בתהליך. יחד עם זאת, מי שבוחר לשכור את שירותיו של מתווך דירות ונעזר ביכולתיו ובשירותיו של עורך דין מקרקעין אמין ומומלץ, יכול לחסוך לעצמו הרבה. גם אם תשלמו קצת יותר, ביחס למחיר הדירה מדובר בסכום זניח.

המקצוענים בנדלן

אולי יעניין אותך