חיפוש
חיפוש

כך תדע אם מגיע לך פטור ממס הכנסה

כיום המצב הכלכלי ברחבי העולם אינו פשוט, וכך גם בארץ. כמעט בכל תחום המחירים עולים, דבר שמקשה עלינו להתמודד עם סיפוק הצרכים היומיומיים. דבר זה קשה עוד יותר אם אתם סובלים ממחלה או נכות כזו או אחרת, שמצריכה מכם התאמות מסוימות והוצאות בריאותיות נרחבות. כדי לעזור לכם בכך, הרשויות השונות מעניקות פטורים מתשלום מס הכנסה לאוכלוסיות שונות. אם אתם רוצים לדעת האם אתם נמנים על האנשים שזכאים לפטור זה – קראו את המאמר שלפניכם.

 

האם יש לכם אחוזי נכות?

השאלה הראשונה שעליכם לשאול היא האם יש לכם אחוזי נכות. פטור ממס הכנסה מוענק לאנשים שלהם הוגדרו 100 אחוזי נכות בועדות הרפואיות הייעודיות של ביטוח לאומי. אנשים אלה מוגבלים בתנועתם ואינם יכולים לתפקד בצורה הרגילה, ועל כן ביטוח לאומי מעניק להם הטבות שונות.

אם אתם מוגדרים ב-100 אחוז נכות, בנוסף להטבות השונות תהיו זכאים גם לפטור מתשלום על דמי מס על הכנסה חייבת. גם אם אתם מוגדרים ב-90 אחוז נכות עדיין ניתן לבחון את הבקשה, מאחר וניתן לבצע שקלול מיוחד שייקח בחשבון דברים נוספים כגון חוק התגמולים, חוק הנכות ועוד.

פטור ממס הכנסה

האם יש לכם תקופת נכות של לפחות 185 ימים?

פטור ממס מוענק רק למי שהוגדרה לו תקופת נכות של 185 ימים לפחות ומעלה. אם תקופת הנכות שלכם היא קצרה יותר, לא תהיו זכאים לפטור זה.

 

האם אתם סובלים ממחלה כרונית שמשפיעה באופן ניכר על חייכם?

בין המחלות שמעניקות פטור ממס ניתן למצוא מחלות כרוניות מסוגים שונים. אם זה סכרת נעורים, מחלת ניוון שרירים או דלקת פרקים- יש מספר מחלות שמוכרות במס הכנסה כמחלות שניתן להעניק עליהן פטור. אם אתם חולים במחלה כרונית כלשהי מומלץ לבדוק את הזכאות שלכם כדי לחסוך לכם כסף. דבר זה יאפשר לכם לפנות את הכסף לדברים חשובים שיקלו עליכם.

פטור ממס הכנסה

האם עברתם תאונת דרכים ואתם מתמודדים עם פציעה בעקבותיה?

לצערנו תאונות דרכים הן אינן נדירות ולעיתים עלול להיגרם נזק רב לנהגים המעורבים בהן. אם עברתם תאונת דרכים ובעקבותיה אתם נאלצים להתמודד עם תוצאות הפציעה שמשפיעה עליכם לטווח ארוך, יכול להיות שתוכלו להגיש בקשה לקבלת פטור זמני מתשלומי מס הכנסה, וזאת בכדי לעזור לכם לשלם על טיפולים רפואיים שונים ושיקום.

 

האם ההכנסה שלכם היא מתחת לתקרת הפטור ממס הכנסה?

כל שנה לשכת מס הכנסה קובעת ומגדירה מחדש את תקרת הפטור השנתית שלה לאנשים זכאים. כלומר אם אתם זכאים לפטור ומרוויחים פחות מגובה התקרה תהיו זכאים לפטור ממס, אך אם אין כך הדבר- תצטרכו לשלם דמי מס הכנסה על ההפרש. ההגדרה של מס הכנסה שונה על הכנסה מיגיעה אישית והכנסה שאינה מיגיעה אישית.

פטור ממס הכנסה

 

אולי יעניין אותך