חיפוש

חוות דעת למשרד הביטחון – מהי ומתי צריך אותה?

לשירות במשרד הביטחון יש את המעלות שלו, אך מטבע הדברים, השירות טומן בחובו גם לא מעט סיכונים, חלקם שגרתיים ובדומה לסיכונים הקיימים במקומות עבודה שגרתיים וחלקם סיכונים ייחודיים לאופי השירות. כך או כך, כאשר נגרם לנו נזק במהלך השירות, הרי שעומדת לנו הזכות להגיש תביעת נזיקין בהתאם, אליה חשוב ומומלץ יהיה לצרף חוות דעת מתאימה

 

מהי חוות דעת למשרד הביטחון?

אופי השירות המיוחד במשרד הביטחון, טומן בחובו גם לא מעט סיכונים, העלולים לגרום לפגיעות שונות אצל העובדים, אשר יכולים לפנות להגיש תביעת נזיקין ולדרוש את הפיצויים המגיעים להם בהתאם. היות ובתהליך המשפטי נדרש לפעול להוכחת הנזק והקשר הסיבתי, הרי שחשוב יהיה לבסס את התביעה עם חוות דעת של גורם מומחה.

בין מגוון סוגי חוות הדעת של גורמים מומחים שונים, כפי שתוכלו למצוא באתר  https://www.forum-md.co.il נמצאת גם חוות דעת למשרד הביטחון, היכולה להגיע ממגוון תחומים – נזיקין, תאונות עבודה ועוד ומהווה פרמטר חשוב בדרך להצלחת התביעה ומקסום הפיצויים המגיעים.

 

חשיבות חוות דעת למשרד הביטחון

תהליך התביעה מול גופים ממשלתיים בכלל ומול גופי הביטחון בפרט, נחשב לתהליך מורכב ומתיש, המלווה במסמכים רבים שיש לצרף אל התביעה, דוגמת דו"ח פציעה, תצהיר בשבועה שאומת על ידי עורך דין ומסמכים רפואיים רלוונטיים אחרים. כדי לבסס את עילת התביעה ולייעל את תהליך התביעה, המסורבל ממילא, חשוב שיהיה חוות דעת למשרד הביטחון.

 

מתי צריך חוות דעת למשרד הביטחון?

חוות דעת למשרד הביטחון נדרשת בעיקר במקרים של נזקי גוף ובדרישה להכרת משרד הביטחון בתובע כנכה צה"ל. כדי לקבל את חוות הדעת הזו יש לפנות לגורם מומחה מתחום הרפואה (בהתאם לסוג הפגיעה בגינה הוגשה התביעה), אשר צבר ניסיון ומוניטין בתחום, באופן שיהפוך את חוות הדעת למסמך משפטי מהימן ותומך באופן ברור בעמדת התביעה.

חוות הדעת למשרד הביטחון נדרשת בעיקר בכדי להוכיח את הקשר הסיבתי שבין הנזק הרפואי שנגרם לבין האירוע שהתרחש במסגרת השירות במשרד הביטחון, כאשר הוכחת הקשר הסיבתי בצורה ברורה ואינה משתמעת לשתי פנים, מהווה את הגורם המכריע בהצלחת התביעה וקבלת מלוא הפיצויים המגיעים.

 

על מה חשוב להקפיד כאשר כותבים חוות דעת למשרד הביטחון?

כאשר פונים לקבלת חוות דעת למשרד הביטחון, חשוב לוודא כי חוות הדעת המבוקשת בנוסחת בצורה ברורה, הן מבחינת המונחים הרפואיים המוצגים והן מבחינת ההתאמה לעגה המשפטית. בנוסף, היכרות מעמיקה עם החוקים הרלוונטיים לתביעה, דוגמת חוק הנכים, חוק תגמולים, תשפיע בהחלט על אפקט חוות הדעת למשרד הביטחון.

 

לסיכום

ראינו אם כן, כי חוות דעת למשרד הביטחון נדרשת בעיקר במקרה של תביעות נזקי גוף, כאשר חוות הדעת מסייעת לבסס את טענות התביעה ובעיקר את הקשר הסיבתי, המהווה את הגורם המכריע להצלחת התביעה וקבלת מלוא הפיצויים הנדרשים.

משרד ההגנה

אולי יעניין אותך