חיפוש

התנהלות כלכלית נכונה גם בחופשה

כאשר יוצאים לחופשה, במיוחד כאשר חופשה מסוג כזה לא קרתה מזה זמן רב, לחלק מהאנשים עלולה להיות נטייה להתפזר מבחינה כספית, ולהתנהג בחופשיות מוחלטת גם מבחינה כלכלית. אך האמת היא שניתן להתנהל כלכלית בצורה נכונה ונבונה גם במהלך חופשה, מבלי להרגיש שאתם תחת תקרת זכוכית כלשהי או עם יד חזקה על הדופק בכל שעה ביום.

 

חופשה היא חלק מהחיים

אין ספק שביציאה לחופשה יש הרגשה משחררת, מעין שחרור קיטור והתנתקות מחיי היום יום שלכם שבוודאי כוללים עבודה, תשלומים רבים, משימות שגרתיות והרבה לוגיסטיקה. לצד כל זאת, חשוב לזכור כי לאחר החופשה תחזרו לחיים שלכם ולמטרות שהצבתם לעצמכם כמו קניית בית, שיפוץ המשרד, או תכנון החתונה של ביתכם. על כן, חשוב לא להתפזר במהלך החופשה ולזכור שהיא אכן נועדה לצבור כוחות ולהחזיר אתכם רעננים יותר לחיי השגרה, אך אין הכוונה לשבור חסכונות או לחרוג בצורה משמעותית מהתקציב שלכם על מנת לממן את אותה חופשה.

 

תכננו מסגרת תקציב שתוכלו לעמוד בה

חשבו עם השותף שלכם לחופשה – בן הזוג, אמא או אבא, או אפילו חברה, לאן תרצו לטוס ומה אופי החופשה. בהתאם ליעד הנבחר ולסוגי האטרקציות אותם תרצו לעשות, תוכלו לגבש לעצמכם מסגרת תקציב כללית לאותה נסיעה. מסגרת זאת תכלול טיסות מהארץ אל היעד ובחזרה, נסיעות בתוך היעד, מזון, אטרקציות ובילויים שונים וגם לינה במקומות שונים.

יתר על כן, זכרו כי למסגרת זו נלווים גם ביטוחים, תשלום על אישורים שונים וכן הלאה. כל אלו עלולים להשתנות במחירם בהתאם ליעד הנבחר. כך לדוגמא, סביר להניח כי ביטוח נסיעות לשארם, לא יעלה כמו ביטוח נסיעות לדרום אמריקה. נוסף על כך, אם תבחרו לנסוע לחצי האי סיני ולבקר בעיר שארם א-שייח' לדוגמא, תצטרכו לשלם אגרת מעבר בגבול טאבה, לפני הכניסה למצרים. בדומה לכך, אם אתם מתכננים לנסוע לתאילנד, כדאי לדעת שבמידה והנסיעה תיארך מעל 30 יום תידרשו לשלם עבור וויזה.

 

נצלו הזדמנויות והפיקו מכל דבר את מה שמגיע לכם

לפני כל הזמנה של ביטוחים, בתי מלון, אטרקציות או אפילו טיסות – לאחר שערכתם סקר שוק והשוואת מחירים, בדקו היכן הכי משתלם לכם להזמין. במקרים רבים ישנם הנחה לעובדי חברות שונות או לסטודנטים, אשר אלו פרטים הכתובים באותיות הקטנות של האתרים ולכן כדי לבדוק זאת ביסודיות. נוסף על כך, אם אתם פוגשים תיירים נוספים המחפשים גם הם מונית משדה התעופה אל בית המלון שלכם – הציעו להם להשתתף איתכם הנסיעה במונית ובכך לחסוך כסף.

במקרים רבים תוכלו ליהנות גם מארוחות שהמלון מציע ללא תשלום נוסף, ובכך לחסוך תשלום במסעדות שונות. לדוגמא, מלון כשר בשארם א שייח' יציע לאורחיו ארוחות כשרות כך שלא יצטרכו לשלם עליהם במסעדות אחרות באזור. כל אלו הם מקרים בהם לכאורה נדמה לכם שפערי המחיר הינם קטנים, אך אלו הם סכומים אמנם קטנים, שמצטברים לכדי סכום כסף שעשוי לממן לילה נוסף באתר נופש יוקרתי.

 

השתמשו באפליקציות וברישומים שונים

כאשר כל ההוצאות הכספיות שלכם בטיול יהיו רשומים לכם מול העיניים, יהיה לכם קל להתנהל ולהחליט החלטות בנוגע להמשך הטיול. תוכלו לערוך טבלה מסודרת, במחשב, בפלאפון, או אפילו במחברת, של כלל ההוצאות שלכם מדי יום ולחשב האם אתם עומדים במסגרת התקציב שהגדרתם לעצמכם. כמו כן, על מנת להמיר כסף במהלך הטיול תוכלו להשתמש באפליקציות שונות כדי לראות מה הוא השער כיום והיכן הכי משתלם להמיר כספים כך שתוודאו שתפסידו כמה שפחות כסף.

 

לא לשכוח להנות

התנהלות כלכלית מסודרת ואחראית, אינה פרושה להיצמד כל העת לרישומים השונים ולארנק שלכם, אלא תפקידה להבטיח שלא תחרגו ממסגרת התקציב שלכם. סמכו על עצמכם שהחלטתם החלטות נבונות ושאם החלטתם לצאת לחופשה, כנראה שיש לכם סכום כסף שאיתו ניתן להתפנק, ליהנות, ולחוות חוויות שלא הייתם חווים בבית שלכם.

מלון

 

אולי יעניין אותך