חיפוש

הר הכסף – איתור כספים אבודים

לפני מספר שנים, משרד האוצר השיק שני שירותים מתקדמים וחשובים לטובת אזרחי ישראל –

הר הכסף והר הביטוח.

שני ה"הרים" הללו הוקמו על ידי משרד האוצר כדי לעזור לאזרחי ישראל להשתמש בכסף שלהם בצורה נכונה, להנות משימוש בחסכונות ישנים הנמצאים במסגרות שונות ולהיות יותר מודעים לזכויות שלהם באופן כללי.

 

האם הר הכסף השיג את המטרה?

המטרה הושגה כמעט במלואה, שכן אזרחים רבים עדיים לא מבינים את הצורך להיכנס להר הכסף, או הר הביטוח, רבים לא מבינים כיצד להשתמש בפלטפורמה, אם כי מדובר באמת על פלטפורמה פשוטה מאוד לשימוש ולעיתים קרובות, גם כאשר נכנסים להר הכסף, לא תמיד מצליחים לאתר את כל הכספים האבודים המסתתרים שם.

 

לשם כך, ניתן לפנות לסוכנות ביטוח, או חברה לאיתור כספים אבודים, שמבצעת את האיתור באמצעות כלים מקצועיים ולכן יכולה לספק מידע אמין ומלא על הנושא.

 

ההבדל בין הר הכסף לבין הר הביטוח

שני סוגי החסכונות הנפוצים בישראל הם חסכונות בנקאיים וחסכונות חוץ בנקאיים, כאשר חיסכון חוץ בנקאי יכול להתקיים בבית השקעות או בחברת ביטוח.

לצד זה, חברות הביטוח עוסקות גם בביטוח הלקוחות שלהן בסכומים גבוהים, אשר לעיתים קרובות, משולמים פעמיים, כלומר – כפל ביטוחים.

למעשה, הלקוח משלם פעמיים ולעיתים אף יותר, על אותו סוג של פוליסה ביטוחית.

במקרים אלה מדובר למעשה על בזבוז כספים מיותר, אשר נמשך בגלל חוסר ההבנה של הלקוחות. לשם כך הוקם הר הביטוח, המאפשר ללקוחות של חברות הביטוח לבדוק אם יש להם כפל ביטוחים וכך לחסוך באופן משמעותי.

 

משום כך, כאשר פונים כיום לסוכנות ביטוח, או לסוכן ביטוח פרטי, חשוב לבצע בדיקה אחת ראשונה לפני כל דבר אחר – האם יש לכם כפל ביטוחים?

 

למה לבדוק כפל ביטוחים דרך סוכן?

הר הביטוח והר הכסף הם אמנם פרויקטים ממשלתיים מבורכים, אך למרבה הצער, קיימים מוצרים פנסיוניים, מוצרי ביטוח ומוצרי חיסכון, אשר אינם כלולים משום מה במאגרי המידע הללו של משרד האוצר.

יחד עם זאת, חברות ביטוח וסוכני ביטוח, יכולים לשלוח פנייה ישירה לכל הגופים הפיננסיים בבת אחת, במהירות רבה ולקבל תשובה מהירה, תוך מספר שעות לכל היותר, עם כל הנתונים הרלוונטיים.

משום כך, כדי לקבל את מלוא המידע בצורה אמינה ומדויקת, מומלץ לפנות לסוכן ביטוח שיבצע את הבדיקה עבורכם.

 

לסיכום

הר הביטוח והר הכסף, שני פרויקטים של משרד האוצר שתפקידם לעזור לכם לאתר כסף שמגיע לכם, ששייך לכם, שאתם צריכים לקבל לפי החוק. יחד עם זאת, בדיקה מלאה ויסודית ניתן לבצע רק בעזרת סוכן ביטוח ולכן כדאי לפנות לסוכנות אמינה, או גוף אחר שאתם סומכים עליו, כדי לבקש את המידע המלא. למידע נוסף לחצו כאן: https://silver-mountain.co.il

הר הכסף - איתור כספים אבודים

אולי יעניין אותך

למה צריך לשפר את ציון ה-BDI
למה צריך לשפר את ציון ה-BDI?

דירוג האשראי (BDI) שלנו הוא למעשה "ציון" המאפשר לבנקים, חברות אשראי וגופים נוספים לבחון את יכולת החזרת ההלוואות והאמינות הפיננסית שלנו. BDI שלילי או חלש

קראו עוד »