חיפוש

כיצד ניתן לבחון העדר ניגוד עניינים בזמן בחירת הבורר?

אחת השאלות שמטרידות אנשים רבים שמתכננים להתחיל בהליך בוררות נוגעת לבחינת היעדר ניגוד עניינים. הרי בחירה של בורר עשויה להיות מורכבת. היא צריכה לכלול כל מיני קריטריונים חשובים שיקנו לשני הצדדים ביטחון כי הם בחרו נכון. הישארו אתנו ותקבלו את כל הפרטים החשובים בנושא שיאפשרו לכם להיות בטוחים שאתם בוחרים בורר על הצד הטוב ביותר.

 

תכירו תחילה את הרקע לכתיבת המדריך

רגע לפני שנציג בפניכם את הדרך לבחון את היעדר ניגוד העניינים בזמן של בחירת בורר, כדאי שתדעו שהמדריך הנוכחי נכתב לאחר ששמענו על כמה מקרים בהם נבחר בורר שאינו אמין. כלומר, התגלה לאחד מהצדדים בדיעבד כי יש לבורר זה נטייה לצד אחר. מדובר בעניין חריג למדי שראוי להימנע ממנו.

כששמענו על כך, הבנו כי יש צורך בכתיבת מדריך מקיף בנושא שיציג בפני כל דורש מהי הדרך הנכונה לבחון את המצב הזה. יצאנו לשאול אנשים שונים שעברו הליך בוררות לדעתם בנושא וחזרנו עם כמה תשובות שאתם צריכים להכיר מקרוב.

 

כיצד ניתן לבחון העדר ניגוד עניינים בזמן בחירת הבורר? התשובה של דן מחיפה

דן ציין בפנינו כי הוא עבר בשנים האחרונות הליכי בוררות רבים במספר. לדבריו, הוא לא התלבט בכלל ומיד פנה אל המוסד הישראלי לבוררות עסקית כדי להסתייע בבורר מטעמם. הוא ציין בפנינו כי מדובר במוסד מוכר ואמין שמאפשר לכל דורש לקבל בורר מוסמך שאינו נוטה לאחד מהצדדים. הוא אמר לנו שאין בכלל התלבטות ושזו הדרך הנכונה ביותר לבצע הליך שכזה.

 

כיצד ניתן לבחון העדר ניגוד עניינים בזמן בחירת הבורר? התשובה של יעל מתל – מונד

יעל ציינה בפנינו כי הדרך הטובה ביותר לבחון היעדר ניגוד עניינים בזמן בחירת בורר היא באמצעות בירור מעמיק עם חוקר פרטי. לדבריה, היא פנתה בעבר אל חוקר שבחן את העניין באופן מעמיק וגילה כי הבורר הוא שתול של אחד הצדדים. כך שבעצם, יש לו נטייה לסייע להם בתיק. ברגע שהיא גילתה זאת, היא פשוט בחרה שלא להסתייע בו בהליך הבוררות.

 

טיפ לבחירה נכונה של בורר

אם אתם רוצים להיות בטוחים שאתם בוחרים בבורר נכון, אתם יכולים תמיד לערוך בירור מקיף ברחבי הרשת. הטכנולוגיה כיום מאפשרת לבדוק פרטים מעמיקים אודות כל אדם באשר הוא. כך שאתם יכולים לבחור באחת או יותר מהפלטפורמות הבאות כדי לבדוק מידע על בורר פוטנציאלי:

  • באמצעות קבוצות פייסבוק
  • באמצעות לשונית גוגל ביקורות
  • באמצעות עמוד האינסטגרם שלו

 

לסיום

עד כאן המדריך המקיף שאפשר לכם לדעת איך ניתן לבחון היעדר ניגוד עניינים בזמן בחירת הבורר. כעת, כשיש בידיכם את כל הפרטים החשובים בנותר, נותר לכם רק ליישם את אחת מהדרכים שצוינו לעיל ולהיות בטוחים שפעלתם נכון. נאחל לכם בהצלחה!

עסקי בוררות

אולי יעניין אותך