חיפוש

הכרת תודה – כיצד להביע אותה בצורה נכונה?

מהי הכרת תודה? מדוע איננו מרגישים תחושה זו לפעמים אף שמן הראוי שנרגיש? מדוע הכרת תודה כל כך משפיעה לטובה על נפש האדם? אם הסוגיות הללו מעניינות אתכם, דעו כי המאמר הזה מעמיק בהן, נגלה לכם את המסקנה הסופית: אין דבר שיותר טוב לנפש בריאה מהכרת הטוב. הכרת תודה – כיצד להביע אותה בצורה נכונה? התשובה על כל השאלות ועוד, בשורות הבאות.

 

מהי הכרת תודה?

הכרת תודה היא סוג של גישה, תגובה או רגש לגבי תועלת או רווח שאנו נהנים ממנו כעת, נהנינו ממנו בעבר או שנהנה ממנו בעתיד. בכל הדתות בעולם הוזכרה החשיבות של הכרת תודה כמרכיב לחיים בריאים ומאושרים. בתורה מוזכרת הכרת תודה אף לדוממים: "בור ששתית ממנו מים, אל תזרוק בו אבן". הפסיכולוגיה בחנה אספקטים שונים של הנושא והגיע למסקנה כי לאנשים היודעים להכיר טובה יש בריאות נפשית רבה יותר וכן תחושת רווחה. הם יודעים להתמודד בצורה טובה עם בעיות, ולמעשה, פחות מייצרים אותן.

 

אם כך מדוע אנו מתקשים פעמים רבות לחוש הכרת תודה?

יש להתעלמות שלנו מהחוב להכיר תודה מספר סיבות, נמנה כמה מהן:

  1. יש לנו נטייה להבחין רק בשינויים.
  2. אנחנו רגילים להסתכל על חצי הכוס הריקה, מתמקדים במה שחסר, ושוכחים את ה"יש".
  3. איננו נוכחים בהווה – המחשבות מובילות אותנו לכעסים של אתמול ולדאגות של מחר במקום להתמקד ברגע הנוכחי שיתכן והוא יפה מאוד.

 

איך מגבירים תחושה של הכרת תודה?

יש להיזכר בכל הטוב ובנקודות האור של חיינו, לגלות כמה אנו צריכים להיות אסירי תודה על אינספור הדברים הטובים המקיפים אותנו. בנוסף יש להיטיב את המבט ולפרש סיטואציות בצורה חיובית, מבלי להשקיע מחשבה רק בנקודות השחורות המסתירות את המרחב, יש מספיק נוף מאחוריהן והוא מרהיב ביופיו.

כדאי להימנע מהשוואות עם אנשים אחרים בסיטואציות שונות, אינכם יודעים איזה קושי הם חווים ומה מעיק עליהם, כך שכדאי לכם לחבק את כל הטוב שעוטף אתכם, לפני שאתם מעוניינים להחליף איתם את חייכם.

 

איך ניתן להכיר תודה לעובדים?

הכרת תודה לעובדים – כיצד ניתן להביע אותה בצורה נכונה? הם נמצאים במשרד חצאי יממות, "קורעים" את עצמם כדי לתת את כל כולם ועושים שעות נוספות, איך ניתן להעביר להם את ההערכה העמוקה אותה חשים אנשי ההנהלה כלפי העובדים המסורים? ניתן לקחת כל עובד לשיחה אישית ולהשמיע באוזניו דברי הוקרה, מתנות לעובדים הן דרך טובה נוספת להביע הערכה עמוקה כלפי החבר'ה שעושים לילות כימים לטובת העסק.

 

אילו מתנות ניתן לתת לעובדים?

המתנות המומלצות לעובדים הן מתנות בצירוף הקדשה, את הטקסט ניתן להטביע על מוצרים שונים, וכך המסר לא נעלם אלא מוצג למשך שנים רבות בגאווה. תוכלו לרכוש מעמד לבקבוק יין עם ברכה חרוטה, מגיני הוקרה, רמקול נייד, עטים יוקרתיים מצלמות ספורט ועוד. ב- מילמן – דור ההמשך תוכלו למצוא מגוון מתנות ומזכרות שיעלו לעובדים שלכם את המורל ויתנו להם מקום של כבוד בחברה.

GIFTS

אולי יעניין אותך

למה צריך לשפר את ציון ה-BDI
למה צריך לשפר את ציון ה-BDI?

דירוג האשראי (BDI) שלנו הוא למעשה "ציון" המאפשר לבנקים, חברות אשראי וגופים נוספים לבחון את יכולת החזרת ההלוואות והאמינות הפיננסית שלנו. BDI שלילי או חלש

קראו עוד »