חיפוש

הדברה אקולוגית – למי זה מתאים?

ישנם כיום מספר סוגי הדברה שונים ולכל אחד מהם היתרונות והחסרונות שלו. שיטת ההדברה האקולוגית מתאימה למרחב הביתי ונעשית תוך ניסיון להתחשב בטבע ובחיות. בנוסף לכך, בהדברה אקולוגית נעשה שימוש בחומרים ואמצעיים טבעיים בלבד לצורך הרחקת המזיקים מהמרחב הביתי. אבל למי הדברה אקולוגית מתאימה ובאיזה מקרים? 

 

מהי הדברה אקולוגית?

הדברה אקולוגית היא שיטה להרחקה של מזיקים תוך כדי שימוש בחומרים טבעיים בלבד. שיטה זאת מתאפיינת בניסיון להתחשב בחיות שאותן נרצה להרחיק מהבית. בשיטת ההדברה האקולוגית המדביר לא יפעל לחסל את החיה המזיקה אלא להרחיק אותה מהמרחב הביתי בעזרת שימוש באמצעים שונים.

 

איך הדברה אקולוגית עובדת?

שיטות ההדברה האקולוגית הן רבות ומגוונות מאוד. ננסה להסביר בקצרה את העיקרון העומד מאחורי שיטת הדברה זאת וניתן מעט דוגמאות לסוגי הדברות אקולוגיות. בשיטת ההדברה האקולוגית נעשה שימוש אך ורק בחומרים טבעיים, בנוסף לכך נעשה ניסיון משמעותי לא לפגוע בחיות המזיקות מהן נרצה להיפטר.

הדברה אקולוגית עושה שימוש בחומרים שקיימים בטבע, כמו למשל בפרח החרצית, אשר מייצר חומר מיוחד הדוחה מזיקים וחרקים מסוגים שונים. ריסוס של חומר זה במרחב הביתי יגרום לחרקים אלה לשמור מרחק. הדברה אקולוגית יכולה גם לעשות שימוש בקינמון, ציפורן, שמן מנטה או פלפל שחור לצורך הרחקת נמלים מהמרחב הביתי.

 

לאיזה סוגים של מזיקים היא מתאימה?

הדברה אקולוגית מתאימה לרוב סוגי המזיקים אך עם הסתייגות חשובה – במרבית המקרים סוג הדברה זה יהיה יעיל פחות ויעבוד לאט יותר מהדברה כימית. לכן אם יש לכם ריכוז חמור במיוחד של מזיקים או שאתם זקוקים לפתרון מהיר במיוחד, כדאי שתשקלו הדברה כימית. מתי הדברה אקולוגית תהיה יעילה? מיד נפרט.

 

האם הדברה אקולוגית מתאימה לי?

הדברה אקולוגית בנוסף על היותה סוג ההדברה המוסרי ביותר שמתאים למרחב הביתי, היא גם סוג ההדברה עם ההשלכות השליליות הנמוכות ביותר. בניגוד להדברה כימית, שהחומרים בהם נעשה שימוש במהלכה עלולים להזיק מאוד לבני אדם, בהדברה אקולוגית כמעט ולא נעשה שימוש בחומרים מזיקים מהסוג הזה.

לכן אם אתם רוצים להיפטר ממזיקים, אבל גם חוששים מהנזק שעלול להיגרם מחומרים רעילים, כדאי לכם לשקול להזמין הדברה אקולוגית.

 

הדברה אקולוגית – סיכום

הדברה אקולוגית היא שיטה להרחקת מזיקים באמצעות שימוש בחומרים טבעיים בלבד ותוך כדי התחשבות בחיות ובטבע. שיטה זאת רותמת את היתרונות והחומרים הטבעיים של חיות ופרחים מסוימים בכדי להרחיק מזיקים מהמרחב הביתי. שימוש בתמציות פרחים או קליפות עצים הוא נפוץ במיוחד בסוג הדברה זה.

הנזקים הבריאותיים שעלולים להיגרם כתוצאה מהדברה אקולוגית הם נמוכים השוואה להדברה אשר עושה שימוש באמצעיים כימים. עם זאת, החיסרון הבולט של שיטת הדברה זאת היא האפקטיביות היחסית נמוכה שלה בהשוואה להדברה מסורתית באמצעיים כימיים.

הדברה

אולי יעניין אותך