חיפוש

האם באמת כל קוסם צריך עוזר?

הופעתו של קוסם מלווה פעלולים וקסמים שונים, ולא תמיד הוא עושה זאת לבד. חלק מהקוסמים מעלים איתם יחד לבמה אדם נוסף – עוזר הקוסם. דמותו של העוזר משתנה בהתאם לקוסם וסוג האירוע. זה יכול להיות חוגג האירוע, מישהי מהקהל או עוזר אישי ותיק של הקוסם עצמו. כבר נשמעה הטענה כי תפקידו של שוליית הקוסם מיותרת. עם זאת יש כאלה שיחלקו ויאמרו שללא שוליית הקוסם, הקסם אינו יכול להתקיים בצורתו הטוב ביותר. אז מאיזו אסכולה אתם – בעד או נגד שוליית הקוסם? במאמר זה ננסה להביא דוגמאות ולהבין, האם יש עתיד ומשמעות לעוזרו של הקוסם, או שמא התפקיד חלף מן העולם?

 

מי הוא שוליית הקוסם?

משמעות המילה שולייה היא של אדם שנמצא בעת רכישת מקצוע, מיומנות או מלאכה מסוימת. הדבר מתבצע באמצעות התלמדות אצל בעל המקצוע הרלוונטי. בתהליך ההתמחות משמש השולייה כעוזרו של בעל המלאכה. בעולם הקוסמות נדרשת מיומנות והתמדה אין קץ. על כל קסם יש לחזור עשרות ומאות פעמים עד שיצא מושלם באמת. באתר yago.co.il תוכלו לראות חלק מהקסמים הללו ולהתרשם בעצמכם. שוליית הקוסם עוזרת לקוסם לבצע את הקסם על הצד הטוב ביותר וכך לומדת בעצמה את זריזות הידיים הנדרשת.

 

בעד שמירת המסורת

לא במקרה שנים רבות עוזר הקוסם לקח חלק גדול בהופעתו של הקוסם. זכור לנו מסרטים, סדרות ואף סיפורים ישנים, איך הקוסם מופיע על הבמה הנוצצת ולצידו השולייה. לעיתים זו אישה צעירה ומסתורית מהקהל, ולעיתים בחור צעיר שחולם להיות קוסם בעל שם בעצמו. שוליית הקוסם מבצע את החלקים המיוחדים בקסם, נותן יד לקוסם שלא תמיד יכול להסתדר לבד בקסמים מורכבים ואף מתנדב לקסמים. תפקיד עוזר קוסם בימי הולדת יכול לגרום ליום ההולדת של ילדכם להיות בלתי נשכח.

 

העדפת ביצוע עצמאי

לא כולם אוהבים להשתתף בהופעות, זה מובן. ילדים מסוימים יכולים לרצות לצפות מהצד וליהנות מההופעה, אך לא לקחת חלק פעיל. הקוסם יזהה את האווירה ומצב הרוח של החוגגים וידע שכעת עדיף לבצע מופע יחידני, מבלי לשתף את הקהל. כהורים, אנו נוטים לרצות שהילדים שלנו ייקחו חלק פעיל חברתית באירועי יום הולדת ודוחפים אותם לכך.

עם זאת, הדחיפה יכולה להוות בעיה כשהילד אינו מעוניין ומתנגד. גם אם יש רצון, חשוב לדעת שלא כל איש יכול להיות שולייתו של קוסם, לא רק שמדובר בהתחייבות גדולה לקוסם ולמהלך האירוע, אלא גם בקשב והתרכזות. לכן מופעים ללא עוזרים קיימים, הקוסם יכול להתאים את סגנון ההופעה הרצוי עבור ילדכם וליצור חוויה מהנה לכולם.

בדקנו את הממצאים והבנו שלא תמיד אפשר לדעת הכול. יש אירועים בהם עוזר הקוסם עובד והולך היטב ומוסיף לטיב ההופעה, ויש אירועים בהם התפקיד מיותר והקוסם יותר מקסים לבדו.

קוסם עם עוזר

אולי יעניין אותך

למה צריך לשפר את ציון ה-BDI
למה צריך לשפר את ציון ה-BDI?

דירוג האשראי (BDI) שלנו הוא למעשה "ציון" המאפשר לבנקים, חברות אשראי וגופים נוספים לבחון את יכולת החזרת ההלוואות והאמינות הפיננסית שלנו. BDI שלילי או חלש

קראו עוד »