חיפוש

בית חדש? כיצד תעצב חדרים מלאי חיים

כאשר נכנסים לבית חדש המשימה הראשונית, המעייפת והכיפית גם יחד היא עיצוב הבית. בית חדש הוא התחלה חדשה וכנראה שהעיצוב שנבחר יישאר לשנים רבות, ולכן חשוב להשקיע בו מחשבה. 

 

הוסיפו צבעוניות

כדי להפוך את החדר למלא חיים, כדאי להוסיף לו פריטים צבעוניים בין אם בצבעים חזקים או בצבעי פסטל עדינים. ניתן לשלב את הצבעוניות במצעים, שטיחים, ספות, ציורים על הקירות, תמונות ועוד. צבעוניות בבית צריכה להיות בטוב טעם ולא מוגזמת, אם היא תהיה מוגזמת היא תמשוך את העין ותיתן תחושה של בלאגן. לכן, מומלץ לבחור ב 3-4 פריטים מרכזיים בבית שיהיו צבעוניים – היכנסו לקטלוג כדי לקבל השראה.

 

צמחים מוסיפים יופי

צמחים הם בהחלט פריט נוי לכל דבר. בין שניים לשלושה צמחים בחלל המרכזי וצמח נוסף בכל חדר, בהחלט יוסיפו צבע וחיות לחללים. מעבר לחמצן שהם מספקים לנו, הצבע הירוק או צבעי הפרחים העדינים מוסיפים תחושה נינוחה ומרגיעה לחלל הבית. חשוב לבחור בצמחים אשר מתאימים לאזור בהם הם  ימוקמו בבית. לדוגמא, לחלל המאופיין במעט אור, נבחר צמח שמתאים לאזור מוצל ונשתדל למקם אותו ליד החלון כדי שיקבל בכל זאת מעט אור. צמחים שזקוקים לשמש, ימוקמו ליד חלון מואר מאוד.

 

שילוב סגנונות

שילוב בין סגנונות עיצוביים בהחלט יכניס חיים אך חשוב להקפיד על מספר כללים עיצוביים. לא כל הסגנונות מתאימים ולכן חשוב לבחור בקווי עיצוב דומים. לדוגמא סגנון בוהו ישתלב מעולה עם סגנון וינטג׳, סגנון כפרי ישתלב עם סגנון מודרני ועוד שילובים מעניינים. במידה ואינכם מעצבים בעזרת מעצב, מומלץ לקרוא באינטרנט על סגנונות העיצוב הקיימים ולבחור את הסגנונות שאהבתם ביותר. אפשר גם לשלב את הסגנונות בחללי הבית השונים, עיצוב מודרני לחדרים וכפרי למטבח והסלון.

 

יש חשיבות למיקום הרהיט

מיקום הרהיטים הוא פרמטר חשוב מאוד. אם מיקום הרהיטים יהיה לא נוח, יסתיר את האור מהחלון או ייצור עומס בחדר – כל האווירה בחדר תהיה לא נוחה ולא אידיאלית. כאשר אנו מעצבים את החדרים וקונים רהיטים גדולים כמו ארון, מיטה, שטיח, פינת עבודה ועוד, חשוב שניקח מידות לפני הקנייה וננסה לדמות בחדר בעזרת סלוטייפ את מיקום הרהיטים העתידי. מומלץ לא לשים רהיטים גדולים ליד החלון כדי שלא יסתירו את האור הטבעי.

 

וכמובן, פריטי נוי

פריטי נוי חשובים מאוד לעיצוב החדרים וחללי הבית המשותפים. בית ללא תמונות, שטיחים ואביזרים ליופי נראה משעמם וחסר שמחה. מומלץ להוסיף בכל חלל וילונות יפים, תמונה גדולה או מספר תמונות קטנות, שטיח, מנורת לילה, שידת נוי ליד המיטה ועוד.

להכניס תחושת חיות לבית עייף זו לא משימה שולית, אך בהחלט אפשרית. להצלחת העניין, מומלץ שנוסיף פרטי נוי צבעוניים, צמחים, נשלב סגנונות מתאימים ונמקם את הרהיטים בצורה אופטימלית לנוחות שלנו ולסגנון הבית.

עיצוב חדרים תוססים

אולי יעניין אותך