חיפוש

האם לעורך דין יש מקום בהגשת בקשה להחזרי מס לשכירים?

לישראלים רבים מגיע החזר מס ורבים מסתייעים בסימולטורים השונים לבדיקת זכאותם, כמו גם בחברות מקצועיות בתחום, המתמחות בהגשת בקשת ההחזר ובליווי מלא של תהליך ההחזר מול רשות המיסים. מבין מגוון האפשרויות המסייעות בבדיקה וליווי תהליך ההחזר, האם גם לעורך דין יש מקום בהגשת בקשה להחזרי מס לשכירים?

 

זה הכסף שלך!

המשפט המפורסם אומר שכסף אינו גדל על העצים, אך למעשה, ישנם כמה צעדים פשוטים שכל אחד מאיתנו יכול לבצע בכדי לקבל בחזרה כספים שמגיעים לו, ביניהם – החזר מס. כך, הנתונים הסטטיסטיים מראים כי לכל 4 מתוך 5 עובדים שכירים בישראל מגיע החזר מרשות המיסים, בסכומים ממוצעים של אלפי שקלים, כיצד ולמה אתם שואלים את עצמכם?

למעשה, שיטת חישוב המס בישראל מבוססת על חישוב שנתי, הלוקח בחשבון את ממוצע המשכורת החודשית שלכם בהתאם לשנת המס החולפת, כמו גם נקודות הזכות שעדכנתם ובהתאם לכך נקבע גובה מס ההכנסה שעליכם לשלם. גם מבלי להיות מתמטיקאים דגולים או כלכלנים בכירים, ניתן להבין כי התבססות על נתונים אלו מביא למצב בו ייתכן והסכומים שנגבו מאיתנו יהיו גבוהים מהסכומים אותם היינו צריכים לשלם בפועל ובהתאם לכך, ניתן לדרוש החזר מס לשכירים בגין ההפרשים הללו.

 

כיצד מגישים את בקשת החזר המס?

אמנם מדובר בכספים שלכם, המגיעים לכם בזכות ולא בחסד, אך כדי לקבל אותם תידרשו להגיש בקשה ייעודית, למלא ולהציג טפסים שונים, כמיטב המסורת הבירוקרטית בישראל. אך לפני כן, מומלץ לבדוק את זכאותכם באמצעות הסימולטורים השונים, המופיעים הן באתר רשות המיסים והן אצל החברות השונות המתמחות בהגשת בקשות החזרי מס.

לאחר שבדקתם את זכאותכם, ניתן להתחיל בתהליך הגשת בקשת ההחזר, אותה ניתן להגיש באופן מקוון או באופן ידני, אצל לשכת פקיד השומה הקרובה למקום מגוריכם. בין הטפסים העיקריים אותם תצטרכו למלא נמצאים טפסי 135 ו – 106, אליהם תידרשו לצרף מסמכים רלוונטיים אחרים המעידים על זכאותכם להקלות (תרומות, מצב משפחתי או בריאותי, זכאות לתואר ועוד).

 

האם עורך דין יכול לסייע בהגשת בקשת ההחזר?

ההתנהלות המאתגרת מול רשות המיסים, במיוחד בכל הקשור לפן הבירוקרטי, הביאה ישראלים רבים להיעזר בחברות המתמחות בהגשת בקשות החזרי מס, תוך ליווי מלא ומהימן לאורך כל התהליך ועד קבלת ההחזר. חברות אלו נעזרות לרוב באנשי מקצוע מיומנים, דוגמת רואי חשבון ויועצי מס, המבינים דבר או שניים בסעיפי ותתי סעיפי חקיקת המס ונשאלת השאלה – האם גם לעורך דין יש תפקיד שיכול לסייע בהגשת בקשת החזר המס? כעיקרון, עורך דין המתמחה בתחום המיסים (בדגש על התחום הספציפי של מיסים), יכול לסייע לכם במילוי הטפסים השונים ובדיקת זכאותכם, אך מעט מאוד, אם בכלל, עורכי דין מתעסקים בהגשת הבקשות עצמם להחזרי מס.

משרד מס הכנסה וגברת צדק

אולי יעניין אותך