חיפוש

איך עובד תהליך גיוס כספים לחברת סטארטאפ?

גיוס הון לחברות הזנק מתחילות אינו שאלה של "האם?" כי אם שאלה של "איך?" שכן רעיון הסטארטאפ שלכם יכול להכניס את "ווייז" בכיס הקטן אולם אם

לא יהיה לו מימון מספק הוא לא יוכל לשרוד, להתקיים ולהצליח. 

מחזור החיים של חברות הסטרטאפ מכתיב את תהליך הגיוס כאשר יש שוני בהיקף ההון הנדרש ומטרת הגיוס בהתאם לכל שלב. יש לכם רעיון מבריק לסטארטאפ פורץ דרך? אם אתם יזמים בתחילת דרככם חשוב שתכירו את שלבי גיוס ההון עבור המיזם שלכם.

 

גיוס כספים לסטארטאפ כתהליך מתמשך

תכנון מקדים של גיוס כספים הוא חלק אינטגרלי ממיזם עם סיכויי הצלחה גבוהים. יש להתכונן היטב לפני כל שלב תוך שימת דגש על הבנת מה המשקיעים הפוטנציאליים מעוניינים לראות במיזם. במהלך גיוס הכספים תגייסו הון ראשוני כדי להפוך את הרעיון מתיאורטי למציאותי ובהמשך, סכומי הכסף אותם תגייסו יסייעו לכם בפיתוח חברה משגשגת ורווחית. כדי לגייס הון תידרשו לוותר על אחוזי בעלות אולם זו הדרך היחידה למינוף הסטארטאפ שלכם. חברת ביזלנד כאן כדי להכיר לכם את השלבים בדרך להזנקת הסטארטאפ שלכם.

 

שלבי גיוס ההון לסטרטאפ

שלב 1: Pre-Seed

זהו שלב מקדים לפני שלב גיוס ההון הראשוני. קיים רעיון סיסי אולם ההיתכנות הכלכלית שלו עומדת עדיים בספק. בשלב זה ההוצאות עדיין מועטות ולכן נהוג שהיזמים משקיעים הון עצמי או מגייסים כסף מבני משפחה או מידידים.

 

שלב 2: Seed

בשלב זה אתם מתחילים בבניית תכנית עסקית ומגבשים מודל עסקי, לצורך ההשקעה בסטארטאפ נהוג לגייס הון ממשקיעים פרטיים (אנג'לים), לאחר הוכחת ההיתכנות הכלכלית של הרעיון על בסיס הצגת הרעיון באמצעות מצגת. האנג'לים משקיעים סכומים לא גבוהים במיוחד ובתמורה מקבלים מניות בחברה. גיוס כספים בשלב זה מאופיין בסיכון כלכלי גבוה.

 

סבב גיוס ראשון  Series A Round –

סבב גיוס זה הינו משמעותי יותר ביחס לקודמיו, שכן כעת לאחר שיש בידכם פיילוט בגרסת בטא או אב טיפוס מוכנים וייתכן שאף התחלתם במכירת המוצר, ניתן לפנות לקרנות הון סיכון שביכולתן להשקיע סכומים גבוהים יותר מסכומי ההשקעה של המשקיעים הפרטיים. ההון אותו תגייסו בשלב זה יסייע לכם בפיתוח המוצר ובשיווקו.

 

סבב גיוס שני Series B Round –

לסבב גיוס זה יש צאת רק לאחר השגת יעדים משמעותיים, כלומר צבירת קהל לקוחות והכנסות משמעותיות כאשר אתם מתקרבים לשלב הצמיחה ולנקודת האיזון המקדימים את שלב השגת הרווחים.

 

סבב גיוס שלישי Series C Round –

סבב גיוס זה מתאים לחברה בוגרת בשלב ההתרחבות כאשר היא כבר מתחילה להציג רווחים באופן שוטף והיא מעוניינת להעמיק את הפיתוח ולהתקדם. בסבב גיוס זה מעורבות לרוב קרנות השקעה פרטיות.

 

לסיכום: גיוס הון לסטרטאפים

ההון אותו תגייסו ישמש את הדלק להנעת חברת ההזנק שלכם לכן חשוב לתכנן היטב כל שלב כולל קבלת החלטה מושכלת על כמה אחוזי בעלות אתם מוכנים לוותר בכל מדרגה בדרך להצלחה.

דולרים

 

אולי יעניין אותך