חיפוש

הר הכסף 2 – הכירו את הנתונים

אנו בטוחים כי שמעתם בעבר על מערכת הר הכסף 2. נזכיר בכמה מילים כי המערכת קמה בשנת 2016 כתוצאה משיתוף פעולה בין משרד האוצר ובנק ישראל במטרה לאפשר לאזרחים לאתר כספים אבודים, ואף כאלו אשר כלל לא ידעו על קיומם. אתם מתפלאים כיצד לאדם יש בבעלותו כספים שכלל אינו מודע לקיומם? ניתן להסביר זאת בכך כי כספנו מפוזר על פני מקורות רבים (פנסיות, קרנות השתלמות, קופות גמל ונוספים), והקושי שבמעקב אחר אלו. כאמור, בדיוק לשם כך קמה לה המערכת, על מנת לעשות סדר בנושא.

נתונים

הר הכסף 2 – ברוך הבא בנק ישראל

כאמור, עם הצטרפותו של בנק ישראל למאגר החיפוש במסגרתו ניתן לאתר כספים אבודים, נוספו לו מעל 475,000 חשבונות בנק. נתון מעניין הוא העובדה כי כ-15% אחוז מאותם חשבונות הם של נפטרים, אשר גם במסגרתם המערכת מאפשרת לחפש כספים (אך מציגה נתונים חלקיים לגבם). על פי הערכות בנק ישראל, אותם חצי מיליון חשבונות לערך מכילים מעל ל-10 מיליארד שקלים כלואים. לא פחות. אותם חצי מיליון חשבונות בנק בקירוב, הנושאים בתואר "לא פעילים" (הכוונה היא לחשבונות בהם לא התבצעה פעילות במשך יותר משנה), מאחסנים כסף רב אשר רק ממתין לאיסוף על ידי בעליו.

אתם תוהים באשר לסיבה בגינה הבנק מאפשר את קיומם של מאות אלפי חשבונות לא פעילים ונמנע מיצירת קשר עם בעליהם במטרה להשיב להם את כספם? התשובה נעוצה כמובן בעובדה כי הבנק מרוויח ריבית מאותם סכומים "אבודים", ויכול לעשות בהם שימוש במטרה להרחיב את מעגל השקעותיו.

השימוש במערכת הר הכסף 2 היא ללא תשלום, ומתבצעת על ידי כניסה לאתר האינטרנט המיועד. בעוד השימוש במערכת הוא פשוט מאוד, חברות רבות מציעות כשירות משלים עזרה לאזרחים במטרה לאתר כספים אבודים הנמצאים בבעלותם. גם אם המערכת איתרה עבורכם סכום כסף כלשהו, חשוב להבין כי בכך לא הסתיימה מלאכתכם. בעוד רבים רואים בכסף כ-"מתנה", ההמלצה היא לעשות בו שימוש מושכל לשם השקעה וחיסכון עתידיים.

חשוב להתנהג בשום שכל עם הכסף שאותר. תוכלו כמובן לבחור לבזבזו ולהתייחס אליו כ-"כסף שבעצם לא היה שלי", אך כמובן שאין זה הצעד הנכון מבחינתכם. בכל מקרה, וללא קשר למסלול בו תבחרו, חשוב להתייעץ עם גורמים הבקיאים בנושא על מנת לבחון את הכדאיות הכלכלית שבדבר. אל תבזבזו זמן, היכנסו לאתר הר הכסף 2 ובדקו את זכאותכם בהקדם.

אולי יעניין אותך

למה צריך לשפר את ציון ה-BDI
למה צריך לשפר את ציון ה-BDI?

דירוג האשראי (BDI) שלנו הוא למעשה "ציון" המאפשר לבנקים, חברות אשראי וגופים נוספים לבחון את יכולת החזרת ההלוואות והאמינות הפיננסית שלנו. BDI שלילי או חלש

קראו עוד »
זיהוי כפל ביטוחים
ליווי בזיהוי ביטוחים כפולים

ביטוחים כפולים מהווים תופעה נפוצה הגורמת לתשלום מיותר עבור כיסוי ביטוחי זהה. זיהוי ביטוחים כפולים וביטולם עשוי לחסוך לכם סכומים משמעותיים לאורך זמן. המאמר יפרט

קראו עוד »
עצמאות אישית בזוגיות
עצמאות אישית בזוגיות

כל מי שנמצא בזוגיות ארוכה יודע איזה אתגר גדול זה יכול להיות. לצד רגעי הרמוניה ואהבה, יש הרבה קשיים, שאלות וחוסר ודאות. זוגות רבים שמתחילים

קראו עוד »