חיפוש

כיצד לדעת לאיזה עורך דין צבאי לפנות

במסגרת השירות הצבאי חלק מהחיילים נתקלים בבעיות משפטיות הכוללות מגוון רחב של תחומים ונושאים, בינהם שחרור מהצבא, עריקות, נפקדות או עבירות פלילות אחרות שבוצעו במהלך השירות הצבאי. בעת חקירה או חלילה משפט חשוב לקבל ליווי משפטי מקצועי. על כן נעסוק בשאלה כיצד לדעת לאיזה עורך דין צבאי לפנות.

תפקידיו של עורך הדין הצבאי

תחילה כדאי לשים לב כי תפקידו של עורך הדין הצבאי אינו שונה באופן משמעותי מתפקידו של עורך הדין הפלילי. אולם, ישנם הבדלים משמעותיים באופן התפקוד שלו מכיוון שבצבא מערכת חוקים שונה ונפרדת ממערכת החוקים האזרחית הרגילה.

ההבדלים הללו באים לידי ביטוי הן בסוגי העבירות שחלקן בלעדיות למערכת השיפוט הצבאית והן בחוקי העונשין הצבאיים ששונים מחוקי העונשין האזרחיים.

כיצד לדעת לאיזה עורך דין צבאי לפנות

ישנם מספר פרמטרים אותם צריך לקחת בחשבון:

סוג העבירה – כמו במערכת המשפט האזרחית כך גם במערכת המשפט הצבאית קיימים סוגים שונים של עבירות הדורשות מומחיות שונה. חייל החשוד בביצוע עבירה פלילית במסגרת שירותו צריך לפנות לעורך דין צבאי שמתמחה בצורה טובה יותר בתחום בו מואשם. כמו כן, גם חייל המעוניין להפסיק את שירותו בצבא צריך למצוא עורך דין בעל הבנה וידע בנושא.

נסיוןמשרד עו"ד מירי גיבש למשל מציג ניסיון עשיר. גם בתחום המשפט הצבאי כמו בתחומים רבים אחרים לנסיון יש חשיבות כבדת משקל בעת בחירת עורך הדין. לעורך דין בעל נסיון רב יותר יש מומחיות רבה יותר ולכן קיים סיכוי גבוהה שיוכל לסייע בצורה מקצועית ואיכותית ביחס לעורך דין חסר נסיון מספק.

התאמה אישית – התאמה אישית בין הלקוח לבין עורך הדין המייצג אותו גם היא חשובה, בניית אמון בין עורך הדין והלקוח תורמת באופן משמעותי לאיכות הייצוג המשפטי.

שירות בפרקליטות הצבאית – לעורכי דין יוצאי הפרקליטות הצבאית יש יתרון למול עורכי דין אחרים כיוון שהם מגיעים מתוך המערכת ומכירים את הנפשות הפועלות, את שיטות העבודה וכן לעיתים הם בעלי קשרים שביכולתם להקל על הנאשם או הנחקר.

המלצות – אל תתביישו לבקש מעורך הדין אליו פניתם המלצות מלקוחות קודמים, עורך דין טוב ובטוח בעצמו יישמח לתת לכם לשוחח עם לקוחות שלו, בהסכמתם כמובן. קבלת חוות דעת מלקוחות עבר של עורך הדין לבטח תסייע בהשקטת התהיות שלכם בנוגע לעורך הדין אליו פניתם.

כל מי שנחקר במשטרה הצבאית או בפרקליטות הצבאית מבין את החשיבות בסיוע עורך בין במהלך התהליך הלא פשוט הזה. עורך דין צבאי טוב אשר מבין את רזי המקצוע ואת מערכת החוקים הצבאית על בוריה ייסע רבות לנאשם. השאלה כיצד לדעת לאיזה עורך דין צבאי לפנות עולה בקרב חיילים רבים שנאלצים בעל כורחם להגיע לחקירה או לעמוד למשפט. העצות לעיל יכולות להקל על הבחירה ולסייע בהליך קבלת ההחלטות.

מעוניינים להמשיך לקרוא בנואש – מה עושה עורך דין מקרקעין ומדוע אתם זקוקים לשירותיו? לחצו כאן.

אולי יעניין אותך

למה צריך לשפר את ציון ה-BDI
למה צריך לשפר את ציון ה-BDI?

דירוג האשראי (BDI) שלנו הוא למעשה "ציון" המאפשר לבנקים, חברות אשראי וגופים נוספים לבחון את יכולת החזרת ההלוואות והאמינות הפיננסית שלנו. BDI שלילי או חלש

קראו עוד »
זיהוי כפל ביטוחים
ליווי בזיהוי ביטוחים כפולים

ביטוחים כפולים מהווים תופעה נפוצה הגורמת לתשלום מיותר עבור כיסוי ביטוחי זהה. זיהוי ביטוחים כפולים וביטולם עשוי לחסוך לכם סכומים משמעותיים לאורך זמן. המאמר יפרט

קראו עוד »
עצמאות אישית בזוגיות
עצמאות אישית בזוגיות

כל מי שנמצא בזוגיות ארוכה יודע איזה אתגר גדול זה יכול להיות. לצד רגעי הרמוניה ואהבה, יש הרבה קשיים, שאלות וחוסר ודאות. זוגות רבים שמתחילים

קראו עוד »