חיפוש

מה עדיף מיטה נמוכה או גבוהה

הנה.

השאלה שהיא עתיקה יותר מהזמן עצמו. סתם.

אבל יש אסכולות שונות שטוענות בעד ונגד המיטות האלו.

אנשי הרביצה וזולות הישיבה יגידו שהמיטה הנמוכה טובה יותר כי היא יותר מזמינה ומארחת וחובבי המיטות הגדולות יכולים להגיד שמיטה גבוהה מרחיקה אותם מהקרקע וממזיקים.

לסוגיה זו פנים רבות, ונעשה את המיטב כדי להעביר את הטוב והפחות טוב.

 

מיטה נמוכה

מיטה שעונה על הגדרה זו לא תהיה גבוהה יותר מ- 60 ס"מ מהקרקע כולל גובה המזרון. מיטת מסוג זה מתאימות לאנשים שגובהם נמוך מהממוצע אך זה כמובן גם עניין של נוחות. ממד הגובה של המיטה צריך להתאים לקו הגובה הממוצע של הריהוט בחדר השינה שלכם. משמע – הגובה של המיטה צריך להתאים לממד הגבוה שבו אתם רגילים לתפעל את הרהיטים השונים בחדר, כולל הטלוויזיה.

 

יתרונות:

  • קימה נוחה מהמיטה, מאחר ותוך פחות פעולות הרגליים נוגעות בקרקע.
  • ממד נמוך יכול לתת תחושה בחדר של פינת רביצה ולהשרות אווירת נוחות ושינה, אם אתם מתחברים לסגנון הזה.
  • בימי הקיץ, קרבת המזרן לרצפה, עד לרמה שהמזרן שוכב על הרצפה עם שכבת בידוד מהרצפה עצמה, יסייע למזרן להתקרר בשעות הערב מהר יותר ולהקל על החום לפני השינה.

 

חסרונות:

  • קרבה לרצפה = קרבה ללכלוך. מיטות בגובה נמוך יכול להתלכלך באבק ומזיקים אחרים יותר מהר ממזרן שיש לו יותר הגבהה מהקרקע.
  • אם ממדי החדר יחסית גבוהים, מזרן נמוך יכול לתת תחושה של דלות ויותר מדי מרחב. מיטה נמוכה מצריכה גודל מסוים של חלל כך שתרגיש רלוונטית ולא קטנה מדי.

 

מיטה גבוהה

המיטה הגבוהה יכולה להיות אלגנטית כמו המיטה הנמוכה וגם גרנדיוזית ומלאת עיטורים ואביזרים, כמו משען קיר גבוה, ריפוד חיצוני וחסימת חלל מתחת למיטה ועוד. המיטה הגבוהה תתאים יותר לחדרים שהחלל שלהם גדול יחסית, הן בשטח והן בגובה ועליה, כמו המיטה הנמוכה להתאים לממוצע גובה התפעול שלכן בחדר.

 

יתרונות:

  • מיטה גבוהה יכולה לשמש כשטח אחסון בחלקה התחתון. רוב המיטות הגבוהות מגיעות עם ארגז אחסון מובנה מתחתיהן שניתן לגשת אליו דרך משטח בסיס מתקפל. גם אם אין את חלל זה, ניתן לאחסן בנוחיות מתחת למיטה.
  • מיטות גבוהות בדרך כלל יגיעו עם מזרן עבה ואיכותי, לרוב ויסקו.

 

חסרונות

  • מיטה גבוהה לא תמנע מחרקים לעלות ולטפס למיטה. צר לנו לבשר לכם זאת. זה יותר שבירת מיתוס מאשר חיסרון.
  • מיטה גבוהה חייבת להיות ממוקמת בצורה אסטרטגית בחדר. במידה והיא קרובה מדי לחלון לא מכוסה, היא תקלוט חום מקרני השמש, הבדים ידהו והיא עלולה להעלות ריח לא נעים.

הדבר החשוב ביותר בבחירת מיטה הוא בסופו של דבר המזרון. מיטות מגיעות בעיצובים שונים אך אסור להתפשר על מה שנוח ונכון לגב שלכם.

 

חלל מעוצב

אולי יעניין אותך

למה צריך לשפר את ציון ה-BDI
למה צריך לשפר את ציון ה-BDI?

דירוג האשראי (BDI) שלנו הוא למעשה "ציון" המאפשר לבנקים, חברות אשראי וגופים נוספים לבחון את יכולת החזרת ההלוואות והאמינות הפיננסית שלנו. BDI שלילי או חלש

קראו עוד »
זיהוי כפל ביטוחים
ליווי בזיהוי ביטוחים כפולים

ביטוחים כפולים מהווים תופעה נפוצה הגורמת לתשלום מיותר עבור כיסוי ביטוחי זהה. זיהוי ביטוחים כפולים וביטולם עשוי לחסוך לכם סכומים משמעותיים לאורך זמן. המאמר יפרט

קראו עוד »
עצמאות אישית בזוגיות
עצמאות אישית בזוגיות

כל מי שנמצא בזוגיות ארוכה יודע איזה אתגר גדול זה יכול להיות. לצד רגעי הרמוניה ואהבה, יש הרבה קשיים, שאלות וחוסר ודאות. זוגות רבים שמתחילים

קראו עוד »