חיפוש

מה זה מיתוג לעסק?

מה חושבים על העסק שלי? אילו תחושות מעורר המוצר אותו אנחנו מוכרים? מה הלקוח מרגיש כאשר הוא שומע את שם החברה? אם חשבתם על שאלות כאלו בנוגע לעסק שלכם, כנראה שתחום המיתוג לעסקים רלוונטי אליכם. אז מה זה בעצם מיתוג לעסק? תשובות והסברים במאמר שלפניכם.

 

מיתוג לעסק

במשפט אחד, מיתוג עסקי הוא ההווי הכללי שנוצר לסביבה ממפגש עם עסק, שירות או מוצר מסוימים. מטרת המיתוג לעסק היא לגרום בסופו של דבר ללקוחות השוק השונים, אליהם פונה חברה כלשהי, לבחור דווקא במוצרים ובשירותים של אותה החברה.

מיתוג הוא תחום שאינו פוסח על אף חלק בשוק העסקים. תעשיות מזון, ביגוד, ספורט, רשתות קניות ועסקים אינטרנטיים, הם רק חלק קטן מהעולם העסקי, שחלק מסוים מההיררכיה הבלתי רשמית שלו נקבעת על פי חוזקת המותג.

 

השפעה על הלקוח

מיתוג לעסק פונה אל הלקוחות הפוטנציאליים שלו. רעיון המיתוג מבין שהשפעה על הדעות והתחושות של הלקוח היא מפתח במינוף העסק ומוצריו השונים אותם הוא מציע. על ידי חיזוק הדעה הכוללת כלפי העסק, הוא יגדיל את היקף ההכנסות העתידי.

השקעה במיתוג, בעולם תחרותי בו כל לקוח אפשרי הוא חשוב, יכולה להיות חשובה לא פחות מהשקעה במוצר או שירות. בעוד מוצרים ושירותים של עסקים משתנים, עקב קידמה טכנולוגית, צורך בריענון השוק ותחרות, שמירה על תודעה חיובית גבוהה כלפי המותג תוכל לסייע רבות בשמירת יציבות המכירות.

 

תהליך מתמשך

מי שהחליט למתג את העסק שלו, בעזרת אנשי מקצוע מעולם השיווק והמיתוג או באופן עצמאי, צפוי לעבור מספר צעדים. ראשית, לפני שיוצאים להליך של מיתוג, יש להבין כי מדובר בדבר שלוקח זמן. מדובר על תהליך שלם, שדורש תכנון אסטרטגי מקיף. תהליך המיתוג לעסק לא אמור להיות מהיר, כך שאין מה להילחץ כאשר נראה שדברים זזים באיטיות.

 

צעדים לבניית אסטרטגיה

אסטרטגיה חכמה למיתוג העסק תהיה כזאת שתתוכנן באופן בו המותג שנבנה הוא עקבי, ברור ומגיע לתפוצה המתאימה של הלקוחות הפוטנציאלים. כמו כן, לפני שיוצאים לתהליך כזה, יש לקבוע מסגרת תקציבית, על מנת להבין מה דרכי הפעולה שניתן לנקוט בהם ובאיזו תדירות.

ישנם מספר היבטים נוספים לבניית אסטרטגיה למיתוג העסק. יש להבין מה השאיפות של העסק, הן מבחינה מקצועית והן מבחינה כלכלית. כמו כן, על העסק לבצע פילוח של הלקוחות הפוטנציאליים ולהבין מה הצורה הנכונה ביותר להנגשת המוצרים והשירותים השונים – בצורה פיזית או דיגיטלית.

 

ההשקעה משתלמת

אולי תהליך של מיתוג העסק יכול להרתיע מעט את מי שלא מגיע מתחום השיווק, אך מדובר בהשקעה שמוכיחה את עצמה. החברות המובילות בענפי התעשייה השונים משקיעות במיתוג באופן אינטנסיבי וזוכות להכנסות רבות כתוצאה מכוחו של המותג. ביצוע תהליך ארוך, מעמיק וחכם של מיתוג נכון לעסק, יכול לסייע גם לכם.

מיתוג לעסקים

 

 

אולי יעניין אותך

למה צריך לשפר את ציון ה-BDI
למה צריך לשפר את ציון ה-BDI?

דירוג האשראי (BDI) שלנו הוא למעשה "ציון" המאפשר לבנקים, חברות אשראי וגופים נוספים לבחון את יכולת החזרת ההלוואות והאמינות הפיננסית שלנו. BDI שלילי או חלש

קראו עוד »