חיפוש

מה הדברים שחשוב לדעת לפני שלוקחים משכנתא?

כל משפחה בתחילת דרכה או זוג צעיר, נשואים טריים ועוד רבים, עומדים בפני רגע מכונן בחייהם והוא- לקיחת משכנתא. בין אם מדובר על רכישת דירה ראשונה, הלוואה לכיסוי חובות או אפילו משכנתא שנייה, מדובר בהלוואה הבנקאית המשמעותית ביותר שאדם ייקח על עצמו בתקופת חייו, לכן יש לוודא כי כל הפרטים הנחוצים ידועים לכם לפני הרגע הגדול.

 

משכנתא- קווים לדמותה

המשכנתא היא בעצם הלוואה ארוכת טווח, כזו המאפשרת להגשים את חלומם של רבים לנכס משלהם. בעזרתה, ניתן לרכוש בית או דירה מיד עם קבלתה, ולאחר מכן היא נפרסת עד לתקופה של עשרות שנים, בהתאם ליכולת הכלכלית של הלווים.

מדובר בעסקה מורכבת ורבת השלכות, שבעצם מכתיבה לאלו אשר לקחו אותה על עצמם, את ניהול משק הבית של המשפחה. לכן ישנם מספר דגשים שמוכרחים לשים לב אליהם בתהליך לקיחת המשכנתא. פרטים נוספים וחיוניים תוכלו למצוא למשל באתר של וידר משכנתאות.

 

התאמת המשכנתא לצרכי המשפחה

משכנתא היא ללא ספק משהו שאין להקל בו ראש ולהיכנס אליו בפזיזות. לכל משפחה היכולות הכלכליות שלה בהתאם לסיטואציה הפיננסית שלה, הוצאות קבועות על הילדים והכנסות קבועות של ההורים. יש לבנות תמהיל נכון של מסלולי המשכנתא הנבחרים בהתאם ליכולתה של המשפחה לעמוד בהתחייבויות כתוצאה מהמשכנתא.

לקיחת משכנתא גבוהה בהחזרים חודשיים כבדים עלולה להביא לקריסה ואי עמידה בהתחייבויות, שעלולות להוביל להליכים של ביטול המשכנתא ואובדן הנכס בסופו של דבר.

 

בחירת הריבית המתאימה

ריבית היא אחד המשתנים העיקריים שמשפיעים על גובה התשלומים החודשיים של המשכנתא, וישנן מספר סוגי ריביות, ביניהן ריבית פריים, ריבית משתנה או ריבית קבועה. רבים עלולים להיבהל מגובהה הפוטנציאלי של ריבית קבועה מחשש שלא יעמדו בה לאורך זמן, אך יש לזכור שהריבית המשתנה מוגדרת בסיכון גבוה, שכן היא תלויה במצב השוק ועלייה בריבית של בנק ישראל לדוגמה, עשויה להביא לזינוק משמעותי של הריבית המשתנה ולעלות לכם כסף רב. בתהליך בניית תמהיל המשכנתא מול יועץ ההשקעות, יש ליצור מינונים נכונים של הריביות כדי לחסוך כסף בטווח הארוך.

 

לשים לב למחירו האמיתי של הנכס

במקרים רבים מחיר המשכנתא אותו אתם מתעתדים לשלם הוא על פניו ברור- הסכום שנקבע מול הגורם שמוכר את הנכס בו אתם מעוניינים. אך חשוב לזכור שישנן הוצאות רבות הכרוכות בקניית נכס ובמקרים רבים מעבר אליו. יש לחשב את גובה המשכנתא בהתאם להוצאות המשמעותיות הללו, ביניהן דמי תיווך, שכר טרחה לעורך דין, שיפוצים נרחבים במידת הצורך, רכישת ריהוט וציוד חשמלי חדש וכן הלאה. הביאו את כלל המשתנים הללו בחשבון בקביעת המחיר הסופי של המשכנתא.

 

 לסיכום

יש לחשב בכובד ראש את צעדיכם מרגע ההחלטה לקחת משכנתא. מומלץ להיוועץ ביועץ משכנתאות מנוסה וותיק שיבנה את התוכנית הטובה ביותר עבורכם, על מנת שתוכלו להגשים את החלום, ולהמשיך לחיות אותו בתנאים הנכונים ביותר לכם.

משכנתא

אולי יעניין אותך

למה צריך לשפר את ציון ה-BDI
למה צריך לשפר את ציון ה-BDI?

דירוג האשראי (BDI) שלנו הוא למעשה "ציון" המאפשר לבנקים, חברות אשראי וגופים נוספים לבחון את יכולת החזרת ההלוואות והאמינות הפיננסית שלנו. BDI שלילי או חלש

קראו עוד »