חיפוש

כל הדרכים לטיפול בעין עצלה

עין עצלה, הידועה גם בשם הלועזי אמבליופיה, היא אחת מלקויות הראייה הנפוצות ביותר בעולם.

לרוב, תופעה זו מתפתחת בגילאים צעירים כתוצאה מהתפתחות לקויה של מרכז הראייה במוח.

אם הילד שלכם אובחן עם עין עצלה או שאתם חושדים שהוא סובל מעין עצלה, הסירו דאגה מליבכם.

הטיפול בעין עצלה כיום, במיוחד בגילאים מוקדמים, הינו יעיל ביותר ויעזור לילדכם לנהל שגרת חיים רגילה.

במדריך הזה, סיכמנו עבורכם את כל הדרכים המרכזיות לטיפול בעין עצלה אצל ילדים ומבוגרים.

 

מה זה עין עצלה?

כפי שציינו למעלה, עין עצלה היא לקות ראייה נפוצה הנגרמת כתוצאה מליקויים בהתפתחות מרכז הראייה במוח. לקות זו מתאפיינת בהבדל חד בין יכולת הראייה של עין אחת לעומת העין השניה, כשאחת סובלת מקוצר ראייה משמעותי בעוד שהשנייה פועלת באופן תקין. כתוצאה מכך, חדות הראייה ואיכות התמונה המתקבלת במוח נפגעת משמעותית, ועלולה להוביל לירידה דרמטית באיכות החיים של הסובלים מעין עצלה.

 

איך מאבחנים עין עצלה?

כאמור, עין עצלה לרוב מתפתחת בגילאים צעירים, ואפילו עוד לפני הלידה. הגורמים המרכזיים להתפתחות עין עצלה הם שתיית אלכוהול ועישון במהלך ההריון, הזנחת שימוש במשקפי ראייה ופזילה. בגילאים צעירים, ניתן לחשוד בעין עצלה אם היד מרבה לעצום עין אחת, מתקשה לראות ממרחקים ארוכים ובינוניים, מבטא חוסר מיקוד בראייה או מתחיל לפזול. מומלץ מאוד לטפל בבעיה זו מוקדם ככל האפשר, כיוון שלאחר גיל 9, הטיפול בעין עצלה הופך להרבה פחות אפקטיבי.

 

מה הן דרכי הטיפול השונות בעין עצלה?

ישנן מספר דרכים מרכזיות לטיפול בעין עצלה, כשרובן מתמקדות בגילאים צעירים. עם זאת, גם בגילאים מבוגרים יותר ניתן לטפל בעין עצלה ולשפר משמעותית את איכות הראייה.

 

טיפול בגורם המפריע לראייה בעין העצלה:

השלב הראשוני והחשוב ביותר בטיפול בעין עצלה הוא הסרת הגורם שהפריע להתפתחות התקינה של מרכז הראייה במוח. במקרים בהם מדובר בחסם כלשהו על העין העצלה שגרם לליקוי זה, כמו קטרקט למשל, יש להסיר את הקטרקט מהעין.

 

משקפיים:

התאמה של משקפיים, עדשות או ביצוע ניתוח עיניים הוא מהשלבים הקריטיים ביותר בעת טיפול בעין עצלה, בין אם היא נגרמה כתוצאה מפזילה ובין אם לא. שימוש קבוע במשקפיים עוזר לתיקון התשבורת וסטיית העין, ועוזר למוח "לתקן" את עצמו. בגילאים צעירים, המוח עוד גמיש וקל יותר לתיקון, לכן חשוב מאוד להקפיד על עטיית משקפיים כמה שרק אפשר.

 

הסתרה של העין התקינה ברטייה:

שיטה זו היא אחת מהשיטות הוותיקות ביותר לטיפול בעין עצלה אצל ילדים, ומתבססת על "הכרחה" של המוח להשתמש בתמונה הלקויה מהעין העצלה ובכך למעשה לתקן ולהתאים את עצמו.

 

תרפיה ויזואלית:

שיטה זו מתבססת בעיקר על ביצוע תרגילים לשיפור הראייה וחיזוק שרירי העין, באופן הדומה לפיזיותרפיה.

 

נוירוויז'ן:

שיטה זו משמשת גם לטיפול בעין עצלה אצל מבוגרים, ומתבססת על תוכנת מחשב המגרה ומאמנת את מערכת הראייה המוטורית והסנסורית.

 

איש עובר בדיקה

אולי יעניין אותך

למה צריך לשפר את ציון ה-BDI
למה צריך לשפר את ציון ה-BDI?

דירוג האשראי (BDI) שלנו הוא למעשה "ציון" המאפשר לבנקים, חברות אשראי וגופים נוספים לבחון את יכולת החזרת ההלוואות והאמינות הפיננסית שלנו. BDI שלילי או חלש

קראו עוד »