חיפוש

טיקטוק – טרנד חולף או כאן כדי להשאר?

הרשת החברתית שהתחילה בתור אפליקציה לשיתוף סרטונים צמחה וגדלה בקצב לא ייאמן והיא מוכיחה שוב ושוב שהיא כאן כדי להישאר. הטרנד שהתחיל בתור מתחרה קטנה של הרשתות החברתיות האחרות מתחרה בענקים כמוהו ומשאיר להם אבק. כל פעם שמספר המשתמשים עולה מבינים יותר ויותר אנשים שטיקטוק היא ספינת הדגל של הרשתות החברתיות כיום ומי שלא שם לא קיים.

 

איך התחילה האפליקציה טיקטוק?

האפליקציה התחילה ב2016 בסין ומהר מאוד תפסה תאוצה והתפשטה למדינות אחרות במזרח, עד שב2018 היא התחילה להיות מופצת גם במערב בארצות הברית ובאירופה. האפליקציה התפשטה מהר מאוד ותוך כמה שנים בודדות הייתה האפליקציה עם כמות ההורדות הגדולה ביותר ופרקי זמן הצפייה הגדולים ביותר בעולם. כיום טיקטוק זמינה להורדה בכ150 שווקים ובכ80 שפות, ומוערכת בכ800 מיליון משתמשים ברחבי העולם, שמוכיחים כל יום שהיא כאן כדי להישאר.

 

מה יש באפליקציה שאין במקומות אחרים?

היא הרשת החברתית היחידה שיש בה רק סרטוני ווידאו. יש בה את כל סוגי התכנים מכל התחומים, החל מריקוד, בישול, ספורט, סרטוני השראה ומוטיבציה, סרטונים מתוך סדרות טלוויזיה, ובגדול כל סוגי התכנים בעולם. הסרטונים באפליקציה קצרים ונעים מכמה שניות בודדות ועד ל3 דקות במקסימום. ניתן לצלם סרטון בתוך האפליקציה ואז לערוך אותו בכלי העריכה הרבים שיש באפליקציה, הכוללים עריכת הזמן וחיתוך קטעים, הוספת מדבקות ומילים על המסך, וכמובן מוזיקה טרנדית שמקבלים עליה המלצה מהאפליקציה עצמה. וזה מקל מאוד על יוצרי התוכן וככה המשתמשים יוצרים סרטונים בקלות ובמהירות.

 

מה מייחד את טיקטוק מול המתחרים שלה, ומה הבינו המפתחים שרשתות חברתיות אחרות לא הבינו?

המפתחים הבינו שווידיאו זה מה שרץ היום. כבר לא תכנים כמו מלל ומילים, ואפילו לא תמונות, אלא רק סרטוני ווידאו קצרים ומהירים, ובכמויות. לעולם כבר אין סבלנות לקריאה וכל מה שאפשר לקרוא אפשר גם לראות בסרטון, רק שזה הרבה יותר מעניין ומגרה את החושים. בחלק מהסרטונים יש מוזיקה שמלווה אותם, ןזה גם בין הדברים הבולטים שמייחדים את הרשת החברתית משאר הרשתות. ניתן למצוא בה טרנדים של מוזיקה שהרבה יוצרי תוכן משתמשים בה בפרק זמן מסוים וככה יוצרים מעין אופנה חדשה של סרטונים שכולם עם אותו סאונד.

 

לסיכום – למה האפליקציה כאן כדי להישאר?

כיום לרוב בעלי העסקים יש חשבון ברשת החברתית ויש אלפי יוצרי תוכן עם פרופילים של מיליוני צפיות, הרבה עסקים חדשים מבוססים בעיקר על פרסום ויצירת תוכן ברשת החברתית טיקטוק ולכן האפליקציה לא תחלוף כל כך מהר, ואפילו יש ירידה במשתמשים של אפליקציות אחרות וזה כנראה בגלל שרובם עברו לטיקטוק. הכלים שיש באפליקציה והרצון של הדור הצעיר לצריכת תוכן קלה ומהירה על ידי סרטונים משאירים אותם באפליקציה ומושכים יותר ויותר אנשים מבוגרים המגלים עולם חדש ומהיר של תוכן.

לוגו של אפליקציה

 

אולי יעניין אותך

למה צריך לשפר את ציון ה-BDI
למה צריך לשפר את ציון ה-BDI?

דירוג האשראי (BDI) שלנו הוא למעשה "ציון" המאפשר לבנקים, חברות אשראי וגופים נוספים לבחון את יכולת החזרת ההלוואות והאמינות הפיננסית שלנו. BDI שלילי או חלש

קראו עוד »