חיפוש

תביעה לחנות שמכרה זהב מזויף

אחד ההסכמים הלא כתובים בן אדם האמון על מכירת תכשיטים לבין לקוח המבקש לרכוש תכשיט כל שהוא,  הינו שהמוכר, במקרה הזה מוכר התכשיטים, לעולם לא ינסה להונות את הקונה בכל צורה שהיא. על פי אמת המידה הזאת, מכירת תכשיט שעשוי מזהב מזויף וההצגה שלו כתכשיט עשוי מזהב טהור, או לחילופין מזהב שערכו גבוה מערך הזהב האמיתי של התכשיט, (להלן כתבה של ערוץ 7) מהווה עבירה אתית חמורה, שלא לדבר על העובדה שפשוט מדובר בעבירה פלילית. כיצד ניתן לוודא, גם במעמד המכירה, שהתכשיט המוצע למכירה אכן עשוי מהחומרים שהמוכר נקו בהם? מה ניתן לעשות על מנת לוודא שהתכשיט שנרכש הוא אכן בעל ערך כפי שהוגדר? מתי והיכן ניתן להגיש תביעה כנגד חנות שמכרה זהב מזויף ללקוחות? בשורות הבאות נעסוק בסוגיות הללו, שאף על פי שהן בלתי נעימות, יש צורך להבין אותן לעומק.

 

כיצד ניתן לוודא את מחיר התכשיט המוצע

באופן עקרוני, כל תכשיט המוצע למכירה, חייב להיות מגובה בתעודה המציינת באופן מפורש מאילו חומרים הוא עשוי,  וכן מה מידת היוקרה של החומר. לדוגמה,  טבעת אירוסין עשויה מזהב ויהלומים, חייבת להיות מלווה בתעודה שתגדיר את משקל הזהב, משקל היה, זה והכרה של עז של היה הכרת ומידת הניקיון של הזהב והאיכות של היהלום. כך יכול הקונה הפוטנציאלי להעריך אל נכון את מחירו האמיתי של המוצר. בכל אופן, לאחר הרכישה הוא ביצוע התשלום, ההר חג בשור אלה, היא לבצע הערכה מושכלת של מחיר התכשיט אצל יצרן תכשיטים אחר במקום אחר שאיננו קשור עם המקום שבו נרכש התכשיט. במרבית המקרים, מתברר שהערכת המחיר של התכשיט אכן הייתה נכונה.  אבל לעיתים קורה שמדובר בהערכה שבמקרה הטוב היא שגויה, ובמקרה הפחות טוב מדובר בהונאה. לרכישת מקוונת של שרשראות יהלומים לחץ כאן.

מתי והיכן ניתן להגיש תביעה כנגד מי שמחר זהב מזויף

כפי שכבר הוזכר לעיל, מכירת זהב מזויף מהווה עבירה פלילית, המאפשרת למי שנפגע כתוצאה ממנה, להגיע תביעה כנגד המוכר  ונגד חנות התכשיטים שבו נרכש התכשיט.  הדבר הראשון שאולי כדאי לעשות,  הוא לנסות לחזור לחנות ולדרוש החזר כספי תמורת התכשיט המזויף. זאת, לאחר שבוצעה בדיקה יסודית והתקבלה חוות דעת מומחה.  אם המוכר מסרב לקבל בחזרה את התכשיט. זה המקום לעבור לשלב הבא. בדרך אם מדובר בסכומים של כמה אלפי שקלים, הדרך הנכונה היא הגשת תביעה בבית המשפט לתביעות קטנות. לפני הגשת התביעה, יש להביא תצהיר מפורט חתום על ידי נוטריון, המגולל את מהלך הדברים. הגשת התביעה היא הליך קצר ופשוט יחסית, ונועד בדיוק למקרים מהסוג הזה. נכון לכתיבת שורות אלה, הזמן העובר בין הגשת התביעה לבין הדיון בבית המשפט, הוא כץ יחס ויכול לעמוד על מספר שבועות. לנתבע יש זכות להגן על עצמו ולטעון את טענותיו. אם הנתבע לא מגיע למשפט למרות שהוזמן אליו, הפסיקה תהיה כמעט בוודאות לטובת התובע,  והיא יכולה לכלול בנוסף ההחזר הכספי, גם תשלום פיצויים.

אולי יעניין אותך

למה צריך לשפר את ציון ה-BDI
למה צריך לשפר את ציון ה-BDI?

דירוג האשראי (BDI) שלנו הוא למעשה "ציון" המאפשר לבנקים, חברות אשראי וגופים נוספים לבחון את יכולת החזרת ההלוואות והאמינות הפיננסית שלנו. BDI שלילי או חלש

קראו עוד »