חיפוש

חוות דעת רפואית ריאות – מתי נצטרך אותה?

אחת מחוות הדעת המשפטיות הפופולאריות ביותר, היא חוות דעתו של רופא מומחה, המוגשת מטעם אחד מהצדדים ו/או ביוזמת בית המשפט. בין התחומים הרפואיים המגיעים לפתחו של בית המשפט, נמצאות תביעות הנוגעות לבעיות בריאותיות שמקורן בריאות וכדי לבסס את תביעת הלקוח, חשוב להבין מתי נצרך חוות דעת רפואית ריאות

 

חוות דעת רפואית – מתי נצטרך?

במהלך תביעה המנוהלת בבית משפט, ישנם נושאים מיוחדים, בהם נדרשת חוות דעת של אנשי מקצוע מומחים, בכדי לעזור לבית המשפט לגבש דעה משפטית בסוגיה. בין אנשי המקצוע המומחים הללו, נמצאים גם רופאים, המספקים חוות דעת רפואית מקצועית בכל תביעה הקשורה לנזקי גוף ובשלל תחומים משפטיים, דוגמת נזיקין, דיני עבודה ועוד.

למעשה, רופא יכול לתת חוות דעת רפואית בהתאם לתחום הרפואי בו הוא מתמחה וזאת ביוזמת אחד מהצדדים המידיינים ו/או ביוזמת בית המשפט עצמו. חוות דעת רפואית, כוללת תיאור מקיף של המקרה והמסקנות הרפואיות הרלוונטיות ומהווה כלי משפטי עיקרי לביסוס טענת התביעה ולפיכך, חשוב לדאוג לקבל חוות דעת רפואית מקיפה ואיכותית, כפי שתוכלו למצוא אצל אתר פורום רופאים.

 

תביעות וריאות – כמה דברים שחשוב לדעת

הגוף שלנו מורכב ממערכת משוכללת בהחלט, כשהריאות הן בין האיברים המשמעותיים ביותר לתפקודו התקין של הגוף שלנו, כשהן אחראיות על קבלת החמצן ואספקתו לכל מערכות הגוף, באמצעות הדם. לאור זאת, ניתן להבין כי פגיעה בריאות, עלולה להשפיע באופן מהותי על תפקודו ואיכות חייו של האדם.

ככלל, חוות דעת רפואית ריאות יש להגיש במקרי תביעות של נכות, רשלנות רפואית אובדן כושר עבודה, בגין תנאי שירות במסגרת כוחות הביטחון וכן בגין פעולות איבה, תביעות המוגשות בעיקר כנגד המוסד לביטוח לאומי וחברות הביטוח. אך כפי שנראה מיד, ישנם כמה מקרים עיקריים בהם נצטרך במיוחד להיעזר בחוות דעת רפואית ריאות.

 

מתי נצטרך חוות דעת רפואית ריאות?

כאמור, תפקודן החשוב והבלתי פוסק של הריאות, הופך את הפגיעה בהן לבעיה בריאותית לא קלה, כאשר ניתן למנות מספר בעיות רפואיות נפוצות הקשורות לריאות ומצריכות קבלת חוות דעת רפואית ריאות:

 

סרטן ריאות

חשיפה לחומרים כמו אזבסט, ניקל או כרום וכן עישון סיגריות ממושך, הם בין הגורמים למחלה זו, המתאפיינת באחוזי תמותה גבוהים.

 

מחלת ריאות חסימתית

שיעול כרוני, ליחה מוגברת וקוצר נשימה הם חלק מהמאפיינים של מחלה זו והסובלים ממנה יכולים אף לקבל אחוזי נכות רפואית.

 

אסטמה

מחלה הגורמת לקושי בנשימה תקינה ויכולה להיווצר מסביבת עבודה מזוהמת, בגינה ניתן יהיה לתבוע את מקום העבודה.

 

חוות דעת רפואית ריאות

כדי לבסס את עילת תביעת הנזיקין בגין מחלות ריאות למיניהן, דוגמת סרטן, מחלת ריאות חסימתית, אסטמה ועוד, חשוב ומומלץ ביותר להצטייד בחוות דעת רפואית מקצועית מטעם רופאים מומחים, באופן שישפר את סיכויי הצלחת התביעה שלכם.

רפואת ריאות

אולי יעניין אותך

למה צריך לשפר את ציון ה-BDI
למה צריך לשפר את ציון ה-BDI?

דירוג האשראי (BDI) שלנו הוא למעשה "ציון" המאפשר לבנקים, חברות אשראי וגופים נוספים לבחון את יכולת החזרת ההלוואות והאמינות הפיננסית שלנו. BDI שלילי או חלש

קראו עוד »
זיהוי כפל ביטוחים
ליווי בזיהוי ביטוחים כפולים

ביטוחים כפולים מהווים תופעה נפוצה הגורמת לתשלום מיותר עבור כיסוי ביטוחי זהה. זיהוי ביטוחים כפולים וביטולם עשוי לחסוך לכם סכומים משמעותיים לאורך זמן. המאמר יפרט

קראו עוד »
עצמאות אישית בזוגיות
עצמאות אישית בזוגיות

כל מי שנמצא בזוגיות ארוכה יודע איזה אתגר גדול זה יכול להיות. לצד רגעי הרמוניה ואהבה, יש הרבה קשיים, שאלות וחוסר ודאות. זוגות רבים שמתחילים

קראו עוד »