חיפוש

התיישנות דו"ח חנייה – תנאים והנחיות

לא פעם קורה שאתם מקבלים מכתב המתריע בפניכם לשלם דו"ח חניה ישן וכעת אתם רוצים לבדוק האם אותו הדוח כבר התיישן. מה הם זמני ההתיישנות של דוחות חניה? מתי בדיוק הן מסתיימים ואיך סופרים אותם? כל זה במאמר שלפניכם.

התיישנות העבירה

לאחר שעברה שנה מרגע נתינת דו"ח החניה, העירייה חייבת לשלוח אליכם מכתב בדואר רשום ובו מסמך הנקרא "הודעת תשלום קנס" (תזכורת לתשלום). אם העירייה שלחה את המכתב אבל אתם לא אספתם אותו מיחידת הדואר, החוק מתייחס אליכם כמי שקיבל את המכתב. כמו כן, הדואר מעדכן את העירייה שלא אספתם את המכתב וזה יכול לשמש נגדכם.

בשביל לברר מתי נשלחה אליכם הודעת התשלום, עליכם לדרוש מהעירייה מכתב המציין את תאריך שליחת ההודעה על תשלום הקנס. על המכתב הזה צריכים להיות החותמת של דואר ישראל, מספר הדו"ח והכתובת אליה נשלח. המסמך נחשיב אמין וקביל רק אם כל הפרטים הללו מופיעים בו.

קל לחשב את תקופת התיישנות העבירה. על מנת לעשות זאת, צריך לחשב כמה זמן עבר מיום ביצוע העבירה עד ליום האיסוף של דבר הדואר הרשום. במידה ודבר הדואר הרשום לא נאסף אז סופרים 15 יום מיום השליחה של דבר הדואר הרשום אליכם.

התיישנות העונש

מהיום שבו אספתם את דבר הדואר הרשום ובו המכתב המודיע על תשלום הקנס, או אם דבר הדואר לא נאסף אז כעבור 15 יום משליחת המכתב על ידי דואר ישראל, ישנן שתי אופציות. אחת- לשלם את דו"ח החניה  תוך 90 יום. שתיים- לבקש ללכת לבית המשפט תוך 30 יום.

במידה ולא שילמתם את דו"ח החניה למרות ההודעה, לאחר שעוברים 90 יום הוא הופך לחלוט. כלומר, אתם חייבים לשלם לעירייה את דו"ח החניה ולחיוב זה יש תוקף של פסק דין. מרגע שפסק הדין ניתן, מתחילה תקופת ההתיישנות השנייה והיא התיישנות העונש.

על העירייה מוטלת האחריות לגבות את דו"ח החניה תוך 3 שנים מיום העבירה. בכל פעם שהעירייה פועלת כדי לגבות את הדו"ח, תקופת התיישנות העונש מתאפסת ומתחילה ספירת 3 השנים מחדש. כדי לאפס את תקופת התיישנות העונש מספיקה אפילו שליחת המכתב מהעירייה בדואר רגיל .
לסיכום, חשוב לציין שתפקיד העירייה להוכיח אילו פעולות גבייה בוצעו נגדכם. במידה והעירייה לא לוקחת את האחריות ולא מוכיחה בפניכם שהיא פעלה כדי לגבות מכם את הקנס ועברה תקופה של מעל שלוש שנים בין פעולת גבייה אחת לפעולה הבאה, העונש שלכם מתיישן. לאחר שהעונש מתיישן אסור לעירייה לגבות מכם את החוב, מאחר ואם היא עושה זאת היא פועלת ברשלנות.

אתם לא בטוחים אם דו"ח החניה התיישן? דו"ח החניה התיישן ואתם רוצים לבדוק האם מגיע לכם פיצוי על כך מהעירייה? פנו למשרדינו יערית אוליאל על מנת לקבל ייעוץ מקצועי מעורך דין תעבורה.

 

מאזניים

אולי יעניין אותך

למה צריך לשפר את ציון ה-BDI
למה צריך לשפר את ציון ה-BDI?

דירוג האשראי (BDI) שלנו הוא למעשה "ציון" המאפשר לבנקים, חברות אשראי וגופים נוספים לבחון את יכולת החזרת ההלוואות והאמינות הפיננסית שלנו. BDI שלילי או חלש

קראו עוד »