חיפוש

בונים בית חדש? לפניכם המדריך המלא לתכנון תשתיות חשמל

אנחנו נתקלים לא פעם באנשים שנמצאים בהליך של בניית בית חדש אשר נתקלים בהליך תכנון תשתיות החשמל ומוצאים את עצמם מחזיקים את הראש בין שתי הידיים. הסיבה לכך היא, שברוב המקרים, לאותם אנשים אין כלל מידע בכל הנוגע לתחום, כך שהם סובלים מכאב ראש כשהם שומעים את כל ההליכים והמושגים שאינם מוכרים להם כלל.

אתם מזדהים עם הנכתב לעיל? רוצים לדעת פרטים אודות תכנון תשתיות חשמל? בשורות הבאות נציין בפניכם את כל המידע בשפה נגישה ונוחה, כדי שתוכלו גם אתם לדעת מה זה אומר בעצם.

 

למה צריך בכלל לבצע תכנון תשתיות?

רגע לפני שנסביר מה זה אומר, חשוב לציין למה צריך לבצע תכנון של התשתיות. מדובר בתכנון שמאפשר לכם לקבל תכנית עבודה מסודרת שכוללת את הפירוט עבור כל בעל מקצוע שלוקח חלק בדבר. קיומה של תכנית זו מאפשר לכם להיות בטוחים בכך שלא יהיו התנגשויות כלשהן או תקלות קריטיות בתשתיות. להליך זה יש כמה יתרונות חשובים:

  1. אפשר לשלב מערכות נוספות בבית כמו מערכת של בית חכם
  2. בדיקה מקצועית מבטיחה לכם שלא ייגרם נזק במהלך הבנייה
  3. תכנון מדויק יבטיח לכם חיבור חוקי
  4. תוכלו להיות בטוחים שהתשתיות יעבדו באופן תקין בסיום עבודות הבנייה

 

פרטים שחשוב לדעת אודות תשתית החשמל

קודם כל, חשוב לציין שרגע לפני שמתחילים לתכנן בכלל את התשתית של החשמל, צריך לחכות שמעצב הפנים יסיים את התכנית של הבית שכוללת את הפירוט הבא:

  • מיקום של מוצרי חשמל ומתגים חשמליים
  • מיקום של ארון החשמל ועוד

רק לאחר שיהיו בידכם את כל הפרטים הללו, תוכלו להתחיל בהליך. שימו לב, אם מדובר בבנייה של בית פרטי שיש בו יותר מקומה אחת, תצטרכו להתקין לוח חשמל בכל קומה. כך תוכלו להקל על הטיפול בבעיות חשמל וגם תוכלו למנוע עומס של צנרת מלוח החשמל הכללי אל כל חלקי הבית (במידה ותבחרו בלוח אחד בלבד). אנו מזמינים אתכם להיכנס לקישור הבא ולקרוא פרטים נוספים בנושא זה:  www.tlv-elec.co.il.

 

סוגי חיבורי החשמל שאתם צריכים להכיר

יש 2 סוגים של חיבורי חשמל שאתם צריכים להכיר:

 

חיבור חשמל במתח נמוך

חיבור זה מתבצע בדרך כלל בבתים פרטיים ומבני מגורים. צריך לבצע את חיבור החשמל במתח נמוך ולאחר מכן לעבר לשלב התכנון שמתבצע לשני סוגים:

  • חיבור בריכוז מונים
  • חיבור בפיזור מונים

 

חיבור חשמל במתח גבוה

חיבור זה מתבצע במשרדים, מפעלים ומבנים שמשמשים למסחר. במקרה שנעשה חיבור שכזה, יש לבצע תיאום טכני אל מול מתכנן החשמל של היזם ולתאם עם אדריכל.

 

לסיכום

כעת ידועים לכם כל הפרטים אודות הליך של תכנון תשתיות חשמל, כך שאתם יכולים לגשת אל אנשי המקצוע ולשוחח עמם בנושא.

תשתית חשמל

אולי יעניין אותך

למה צריך לשפר את ציון ה-BDI
למה צריך לשפר את ציון ה-BDI?

דירוג האשראי (BDI) שלנו הוא למעשה "ציון" המאפשר לבנקים, חברות אשראי וגופים נוספים לבחון את יכולת החזרת ההלוואות והאמינות הפיננסית שלנו. BDI שלילי או חלש

קראו עוד »
זיהוי כפל ביטוחים
ליווי בזיהוי ביטוחים כפולים

ביטוחים כפולים מהווים תופעה נפוצה הגורמת לתשלום מיותר עבור כיסוי ביטוחי זהה. זיהוי ביטוחים כפולים וביטולם עשוי לחסוך לכם סכומים משמעותיים לאורך זמן. המאמר יפרט

קראו עוד »
עצמאות אישית בזוגיות
עצמאות אישית בזוגיות

כל מי שנמצא בזוגיות ארוכה יודע איזה אתגר גדול זה יכול להיות. לצד רגעי הרמוניה ואהבה, יש הרבה קשיים, שאלות וחוסר ודאות. זוגות רבים שמתחילים

קראו עוד »