חיפוש

איך מגישים בקשה לקבלת החזרי מס?

הכסף שמגיע לכם בחזרה מהמדינה, מחכה לכם במרחק כמה טפסים ולכן כדאי שתדעו את כל השלבים בדרך לקבל אותו. החזרי מס הם בעצם זכות המגיעה לכל עובד בישראל, אשר בוצעה טעות בחישוב גובה המס שלו – לכן שילם יותר ממה שאמור היה. היכולת ליהנות מן הכספים הללו ולקבלם בחזרה לחשבון הבנק היא כה פשוטה, עד שקשה להבין מדוע כשמונים אחוזים מהזכאים, כלל לא טורחים להגיש את הבקשה.

למה כדאי להגיש בקשה לקבלת החזרי מס?

ראשית כל, מדובר בזכות ולא בחובה, ואיש לא יכריח אתכם לקחת את הכסף הזה בחזרה. מצד שני, איש גם לא ייקח את הכסף שלכם אליו ולכן במידה ולא תדרשו אותו – הוא ימשיך ו"ימתין" עבורכם במשך שש שנים. האפשרות לקבל החזרים גם על שש שנים שחלפו עד להגשת הבקשה, מייצרת מצב אופטימלי שבו אתם יכולים לקבל סכום גדול למדי של כסף בקלות רבה, כסף שכלל לא ידעתם על קיומו ועל העובדה שנלקח מכם. עבור אנשים מסוימים, הסכומים הללו מצטברים לאורך השנים לכדי מאות, ולפעמים אפילו אלפים, של שקלים.

מה צריך לבדוק ולהכין לקראת הגשת הבקשה?

טעויות בחישוב המס נובעות, בדרך כלל, בשל העובדה שעובד מסוים זכאי להנחה או לזיכוי במס, ואיננו מקבל אותם כיוון שמעסיקו לא היה מודע לכך, או שלא המציא את האישורים המתאימים. אם כן, הדבר הראשון שיש לעשות, הוא להבין תחת איזו הגדרה אתם עומדים, אם בכלל: המדינה מאפשרת לאנשים עם מוגבלויות, לחיילים משוחררים, לתושבי של עיירות פיתוח, לאימהות בחופשת לידה ולעוד הרבה מאוד סוגי אוכלוסיות – לקבל הנחה במס. היכרות עם החוק ובקיאות בהגדרות של נקודות הזיכוי במס, יאפשרו לכם להבין איזה אישור עליכם להביא.

מומלץ כאמור לבדוק שש שנים אחורה האם באחת מן השנים עמדתם תחת הגדרה מסוימת ולא ניצלתם אותה, ולהכין אישורים מתאיים שיתמכו בכל אחת מן ההגדרות הללו. בנוסף יהיה עליכם למלא טפסים ולהגיש את כל צרור המסמכים והאישורים לפקיד השומה. במידה ויימצא שאכן אתם זכאים לקבל החזרי מס – תקבלו את הסכום ישירות אל חשבון הבנק שלכם.

בקשה להחזרים

האם ניתן לדעת מראש כמה כסף עובד יקבל?

אף עובד שמגיש בקשה להחזרי מס, לא יכול לדעת באופן מדויק "על השקל", מה גובה הסכום שיקבל בחזרה. עם זאת, באמצעות מחשבונים וירטואליים הנמצאים ברשת, ניתן לאמוד את גובה ההחזר ואף למצוא מידע נרחב אודות החוקים וההגדרות של כל נושא המיסים בישראל.

http://rappersandcereal.com

 

אולי יעניין אותך

למה צריך לשפר את ציון ה-BDI
למה צריך לשפר את ציון ה-BDI?

דירוג האשראי (BDI) שלנו הוא למעשה "ציון" המאפשר לבנקים, חברות אשראי וגופים נוספים לבחון את יכולת החזרת ההלוואות והאמינות הפיננסית שלנו. BDI שלילי או חלש

קראו עוד »
זיהוי כפל ביטוחים
ליווי בזיהוי ביטוחים כפולים

ביטוחים כפולים מהווים תופעה נפוצה הגורמת לתשלום מיותר עבור כיסוי ביטוחי זהה. זיהוי ביטוחים כפולים וביטולם עשוי לחסוך לכם סכומים משמעותיים לאורך זמן. המאמר יפרט

קראו עוד »